הרשל”צ הגר”י יוסף על שופטי בג”ץ: לא מתקרבים לקרסולי הרבנים שלנו

הרב יצחק יוסף, תקף את שופטי בג"ץ על פסיקתם בחוק הגיוס: "השופטים החילונים שלא יודעים דף גמרא... הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו. אנחנו עושים את שלנו. אני צריך לפחד מהם?"
יוסף גרינבוים
כ"ד סיון התשפ"ד / 29.06.2024 22:57

הראשל”צ  הרב יצחק יוסף, המסיים מחר את כהונתו כרב הראשי הספרדי, תקף הערב (מוצאי שבת) במהלך שיעורו השבועי,  את שופטי בג”ץ על רקע פסיקתם בחוק הגיוס.

“השופטים החילונים שלא יודעים דף גמרא, מה הם יודעים מהחיים שלהם? הכול זה חוקות הגויים. הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו. אנחנו עושים את שלנו. אני צריך לפחד מהם? לא צריך”.

דבריו של הגר”י יוסף  נאמרו בעקבות קביעת בג”ץ בשבוע האחרון כי אין מסגרת חוקית שמאפשרת לא לגייס תלמידי ישיבות לצה”ל. בנוסף קבעו השופטים כי כשאין סמכות לפטור מגיוס, אין סמכות גם לממן מוסדות שתלמידיהם לא מתגייסים.

הרב יצחק יוסף אמר בעבר על תלמידי הישיבות: “שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ! נקנה כרטיסים”.

הוא הוסיף: “כל החילונים האלה שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה, הכוללים והישיבות לא הייתה הצלחה לצבא. הצלחת הצבא זה רק בזכות בני התורה!”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות