תכלול 24 מחוזות: אלה החלומות של גלנט ל’יום שאחרי’ ברצועת עזה

ב'וושינגטון פוסט' דווח כי לפי התוכנית, כוח בין-לאומי בהשתתפות ארצות הברית ומדינות ערביות מתונות יהיה אחראי בתחילה על הביטחון - ויעביר את המושכות בהדרגה לכוח פלסטיני • הערכה: מדינות ערב לא יתמכו בה אלא אם הרשות תהיה מעורבת במישרין
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ד / 28.06.2024 15:44

שר הביטחון יואב גלנט דן עם בכירים אמריקנים בארה”ב על תוכנית שהוא מקדם ל’יום שאחרי’ בעזה, שתוכל להתקדם גם אם חמאס ימשיך לדחות את ההצעות להפסקת אש.

לפי דיווח היום (שישי) ב’וושינגטון פוסט’, ועדה מיוחדת בראשות ארה”ב ומדינות ערב המתונות תפקח על התוכנית.

כוח בין-לאומי, שיכלול חיילים ממצרים, ירדן, איחוד האמירויות ומרוקו, יהיה אחראי על הביטחון ברצועה, וחיילים אמריקנים יהיו אחראים על הלוגיסטיקה והפיקוד ושליטה מחוץ לעזה – ככל הנראה במצרים.

בהדרגה, כוח פלסטיני יקבל את האחריות על הביטחון המקומי.

בוושינגטון פוסט נכתב, כי יש הסכמה בין גלנט לאמריקנים שכוח הביטחון הפלסטיני צריך לעבור הכשרה מיוחדת במסגרת תוכנית סיוע אמריקנית. לפי הדיווח, גלנט ייצג את עמדת מערכת הביטחון הישראלית, למרות דברי נתניהו בפומבי נגד שילוב הרשות הפלסטינית ב’יום שאחרי’ בעזה.

נזכיר, כי מערכת הבטחון עדיין לא השתחררה מהקונספציה של אוסלו וההתנתקות, שהובילה למחדל ב-7 באוקטובר.

לפי הדיווח ב’וושינגטון פוסט’, התוכנית תיעשה בשלבים: היא תחל בצפון הרצועה, ותעבור דרומה ככל שיאפשרו התנאים.

“גלנט רואה בעיני רוחו 24 מחוזות מנהליים פעילים בעזה”, נכתב בדיווח. “עם זאת, בארה”ב פסימיים לגבי האפשרות שהתוכנית תתרחב במהרה לאזורים רבים”.

גורמים אמריקנים אמרו לוושינגטון פוסט שהם תומכים בתוכנית גלנט, אבל מדינות ערב לא יתמכו בה אלא אם הרשות הפלסטינית תהיה מעורבת במישרין בתוכנית. עוד אמרו הגורמים שמדינות ערב ירצו ‘אופק פוליטי’ למדינה פלסטינית, דבר שגלנט מתנגד לו.

בתוך כך, אתמול פרסם עיתון אלאח’באר הלבנוני מפי “מקורות ביטחון בעזה”, שהשב”כ פועל כבר כמה חודשים לאתר חלופות מקומיות שיהיו מסוגלות לקבל על עצמן את המשימה של חלוקת סיוע ברצועה, ללא שיתוף פעולה עם חמאס.

המקורות ציינו, ששב”כ יצר קשר ועדיין מנסה ליצור קשר, מזה חודשים, עם עשרות משפחות גדולות, וביקש מהן לשתף איתו פעולה כדי לנהל את ענייני השבטים שלהם – אך נתקל בסירוב של כל המשפחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות