הפרשן מהניו יורק טיימס: “ביידן חבר שלי, והוא חייב לפרוש מהמרוץ”

הפרשן הבכיר של הניו יורק טיימס, תומאס פרידמן, הנחשב מקורב מאוד לנשיא ג'ו ביידן הודה כי בעימות הוא היה נראה רע • בטור אישי כתב: "צפיתי לבדי בעימות של ביידן וטראמפ, והוא גרם לי לבכות. ג'ו שמור על כבודך ותפרוש"
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ד / 28.06.2024 10:25

תומאס פרידמן, הפרשן הבכיר של הניו יורק טיימס וחברו של הנשיא ביידן, הגיב בטור מיוחד שפרסם על העימות בין הנשיא וקודמו בתפקיד דונלד טראמפ – הודה כי הופעתו של ביידן הייתה קשה לצפייה וקרא לו לפרוש.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

בכותרת טור הדעה כתב פרידמן: “ביידן הוא חבר שלי. הוא חייב לפרוש מהמרוץ”.

הוא סיפר: “צפיתי בעימות לבדי בחדר מלון בליסבון – והוא גרם לי לבכות. אני לא יכול לזכור רגע קורע לב יותר בפוליטיקה של הקמפיין לנשיאות ארה”ב בימי חיי – בעיקר בשל מה שהוא חשף: ג’ו ביידן, איש טוב ונשיא טוב, אינו יכול להתמודד שוב לנשיאות, ומנגד, דונלד טראמפ – לא למד ולא שכח דבר. הוא אותו איש של שקרים שתמיד היה.

“משפחת ביידן והצוות הפוליטי חייבים לאסוף את עצמם במהירות ולנהל שיחה קשה ביותר עם הנשיא, מתוך אהבה גדולה, בהירות ונחישות. כדי לאפשר לאמריקה את ההזדמנות הגדולה ביותר למנוע את האיום הנשקף מזכיית טראמפ בבחירות בנובמבר. הנשיא חייב להתייצב ולהכריז שהוא לא יתמודד לבחירה מחודשת ולהעביר את תמיכתו לאחר”.

לדבריו, “אם למנהיגי המפלגה הרפובליקנית היתה טיפה של יושרה – הם היו דורשים מטראמפ לעשות אותו דבר – אבל אין להם כזו”.

הוא ציין כי קמלה האריס יכולה להיות מועמדת להחליף את ביידן, “אבל לבוחרים מגיע תהליך פתוח שיביא מועמד דמוקרטי לנשיאות שיכול לא רק לאחד את המפלגה אלא את ארצות הברית כולה”.

הפרשן הוסיף וסיפר: “ג’ו ביידן חבר שלי מאז שנסענו יחד לאפגניסטן ופקיסטן אחרי ה-11 בספטמבר, כאשר הוא עמד בראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט, ואני כותב את הדברים בעצב רב. אם הוא יימנע מלרוץ, הקדנציה הראשונה והיחידה שלו תיזכר כאחת הטובות בהיסטוריה של האומה שלנו. הוא הציל אותנו מטראמפ ורק עבור זה מגיעה לו מדליית החירות הנשיאותית.

“נתתי לביידן ליהנות מהספק עד עכשיו, כי במהלך המפגשים שישבתי איתו אחד על אחד, חשתי שהוא מתפקד בהלכה. ברור שזה כבר לא המצב. משפחתו והצוות שלו חייבים לדעת זאת, הם נערכו בקמפ דיוויד כבר ימים לעימות – אם זו ההופעה הכי טובה שיכלו להוציא ממנו הגיע הזמן שג’ו ישמור על הכבוד המגיע לו ויפרוש בתום הקדנציה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות