67%: טראמפ ניצח • הדמוקרטים: “הנשיא ביידן נראה נורא, נדפקנו”

בעימות הראשון באולפני CNN הנשיא ביידן נשמע חלש, גמגם והתבלבל כמה פעמים • דיווחים ב-CNN, לאחר הופעתו הגרועה: "פאניקה במפלגה הדמוקרטית" • העיתונאי הבכיר המקורב לביידן: "צפיתי בעימות ובכיתי, הוא חייב ללכת" • ביידן: "דווקא הלך לי טוב, קשה להתעמת עם שקרן"
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ד / 28.06.2024 09:32

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן ודונלד טראמפ קיימו הלילה (שישי) עימות טלוויזיוני באולפני רשת CNN באטלנטה, כחלק מקמפיין הבחירות לנשיאות.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

מסקר של רשת CNN לאחר העימות עלה, כי 67% מהאמריקנים סבורים כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ניצח בעימות הלילה מול הנשיא ג’ו ביידן, לעומת 33% בלבד שסבורים שביידן ניצח.

ברשת CNN דווח, כי מתקיימים דיונים בקרב בכירים במפלגה הדמוקרטית אם לגשת לבית הלבן – ולומר להם: “ביידן צריך לפרוש”.

הנשיא האמריקני התייחס לקריאות ואמר: “נראה לי שדווקא הלך לי טוב קשה להתעמת עם שקרן. הניו יורק טיימס הצביע על 26 שקרים של טראמפ במהלך העימות”.

פרשן CNN ג’ון קינג סיפר לאחר העימות: “פאניקה במפלגה הדמוקרטית, לביידן הייתה הופעה גרועה, ובכירים במפלגה מזהים שיש פה בעיה”. הוא הוסיף כי  “חוששים שביידן יפגע בסיכויים של מתמודדי המפלגה במרוצים השונים ושוקלים מה לעשות – ללכת אליו ולבקש ממנו לפרוש או לצאת החוצה ולהצביע שישנה בעיה”.

באולפן הייתה תמימות דעים, לאחר העימות, כי הנשיא האמריקני לא היה טוב. “יש לדמוקרטים בעיה קשה, זה היה הרגע בו ביידן היה צריך להתעלות, והוא לא הצליח”.

הנשיא ביידן ניסה למזער נזקים ואמר: “עכשיו יעשו בדיקת עובדות. לא חושב שיגלו שאמר דבר אחד שהיה נכון. אנחנו צריכים לנצח, ובשביל זה אני צריך אתכם – אני רץ עבורכם”.

הנשיא ביידן נשמע חלש, גמגם והתבלבל כמה פעמים במהלך העימות. הבית הלבן פרסם הודעה כי הנשיא מצונן.

לפי דיווח ב-ynet, דקות ספורות אחרי העימות כבר הבינו במפלגה הדמוקרטית עד כמה המצב גרוע. “ביידן נראה ונשמע נורא, הוא לא קוהרנטי”, צוטט ברויטרס פעיל במפלגה שעבד בממשל ביידן. “נורא”, אמר פעיל אחר, ודמוקרט נוסף שעבד בקמפיינים אמר: “נדפקנו”.

גם תומאס פרידמן, העיתונאי הבכיר של הניו יורק טיימס, שנחשב לאחד הקרובים ביותר לביידן, כתב בטור מיוחד אחרי העימות: “ביידן חבר שלי, הוא חייב לצאת מהמרוץ לנשיאות”.

הוא הוסיף: “הצפייה בעימות גרמה לי לבכות, זה היה רגע קורע לב. ביידן הוא איש טוב ונשיא טוב, אבל הוא לא יכול להתמודד מול טראמפ. מנגד טראמפ לא למד דבר. הוא אותה מכונת שקרים שתמיד היה”.

ניקי היילי, שגרירת ארה”ב באו”ם לשעבר, התייחסה לעימות ואמרה: “סמנו את דבריי – ביידן לא יהיה המועמד הדמוקרטי. רפובליקנים, שימרו על עצמכם!”

ליד מסעדה באטלנטה נשמע הנשיא ביידן כאילו הוא לא היה באותו עימות.  “אני חושב שהיינו בסדר”, אמר – וכשנשאל אם יש לו דאגות בנוגע להופעתו, ענה: “לא, קשה להתעמת עם שקרן”.

לא פחות מביכים היו דבריה של אשתו ג’יל ביידן באירוע לאחר העימות, שבו אמרה לבעלה הנשיא: “ג’ו, עשית עבודה מצוינת, ענית על כל השאלות. ידעת את כל העובדות”.

 

בעת שהשניים נכנסו לאולפן עם תחילת העימות, הם לא לחצו ידיים כמקובל בעימותים בעבר.

במהלך העימות, טראמפ הטיח בביידן כי בתקופת כהונתו מתו יותר אנשים מקורונה מהתקופה שלו – וטען: “השארתי לך כלכלה במצב נהדר”. ביידן לא נותר חייב והשיב: “אתה היחיד שחושב שהשארת כלכלה במצב כזה”.

על ההגירה לארה”ב, האשים טראמפ את ביידן שאפשר הגירה וטען: “הוא הרג כל כך הרבה אנשים בגבול שלנו. היה לנו את הגבול הבטוח ביותר בהיסטוריה, עכשיו הוא הבעייתי בהיסטוריה”.

ביידן השיב: “זה שקר. הפעם היחידה בה נכנסו מחבלים דרך הגדר הייתה בתקופתך”.

חצי שעה אל תוך העימות, פתחו המנחים בדיון על המלחמה באוקראינה וטראמפ היה הראשון להזכיר את ישראל, כשטען כי לו היה נשיא, רוסיה לא היתה פולשת לאוקראינה וחמאס לא היה מעז לתקוף את ישראל.

ביידן השיב לטראמפ: “מימיי לא שמעתי כל כך הרבה שטויות”.

טראמפ המשיך לתקוף את ביידן ואמר: “הוא הפך להיות כמו פלסטיני – אבל אפילו הם לא אוהבים אותו. הוא פלסטיני רע כי הוא חלש”. טראמפ הוסיף: “אתה צריך לאפשר לישראל לסיים את העבודה”.

ביידן אמר כי לא מנע מישראל משלוחי נשק, למעט פצצות טון “שעלולות לפגוע באזורים מאוכלסים”.  הנשיא הוסיף: “אנחנו מספקים לישראל כל מה שהיא צריכה. אני זה שארגן את העולם נגד איראן כאשר הייתה מתקפה בליסטית נגד ישראל. עצרנו את זה והצלנו את ישראל”.

טראמפ ניסה להתחמק מתשובה על השאלה אם יתמוך בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית – ואמר כי “יצטרך לבדוק”.

לאחר שביידן אמר שחמאס הוא היחיד שרוצה להמשיך במלחמה, טראמפ השיב: “ישראל היא זו שרוצה להמשיך להילחם, וזה מה שהם צריכים לעשות. צריך לאפשר להם את זה”.

מנגד, הנשיא ביידן הבהיר שהוא ממשיך לתמוך בישראל. “אנחנו אלה שנותנים את התמיכה הגדולה ביותר לישראל בכל העולם. אנחנו נמשיך לשלוח את המומחים שלנו ונעזור לתפוס את ראשי חמאס, כפי שתפסנו את בן לאדן. חמאס מאוד נחלשו וכך צריך להיות – צריך לחסל אותם!”.

ביידן האשים: “איזה נשיא אמר על אנטישמים עם צלבי קרס שהם אנשים טובים?”

במהלך העימות, נשאל טראמפ אם יכבד את תוצאות הבחירות. בתגובה סירב להשיב בחיוב – אך אמר: “אם הן יהיו הוגנות – לחלוטין”. ביידן הזכיר לו כי ניצח אותו בבחירות 2020 ואמר: “אתה בכיין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות