היועמ”שית נגד הרשתות החרדיות: לנתק אותן ממערכות התשלומים!

לפי גלי בהרב מיארה, על רשתות החינוך 'בני יוסף' של ש"ס ו'החינוך העצמאי' של יהדות התורה להקים מערך כספים עצמאי משלהן - לאחר שעד היום הן נסמכו על חשבת ממשלתית שתפקידה לפקח עליהן, ולכן לא יכולה לכהן כאשת הכספים שלהן
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ד / 27.06.2024 23:08

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, קבעה כי על משרד האוצר לנתק את רשתות החינוך ‘בני יוסף’ של ש”ס ו’החינוך העצמאי’ של יהדות התורה ממערכות התשלומים הממשלתיות.

לפי הדיווח הערב (חמישי) של ליאל קייזר ב’כאן חדשות’, הקביעה התקבלה לאחר שהחשב הכללי התריע כי הוא עשוי לנהוג כך.

לדברי היועמ”שית, רשתות החינוך חייבות להקים מערך כספים עצמאי משלהן, לאחר שעד היום הן נסמכו על חשבת ממשלתית שתפקידה לפקח עליהן – ולכן לא יכולה לכהן כאשת הכספים שלהן.

 

בחודש מרץ האחרון נחשפה ההתרעה של החשב הכללי לרשתות החינוך, המתוקצבות ב-3.5 מיליארד שקלים בשנה, לפיה התנהלותן לא מאפשרת להבין איזה שימוש הן עושות בכסף.

החשב הכללי איים אז להוציא את החשבת מטעמו מהרשתות והציג להן את האפשרות לעבות את הפיקוח עליהן בתור חלופה.

בחוות הדעת שהציג המשנה ליועצת המשפטית בדיונים פנימיים נאמר כי אין לחשב הכללי ברירה אלא לנתק את רשתות החינוך ממערכת התשלומים של המדינה.

לפי הייעוץ המשפטי, המצב שבו גופים פרטיים מחוברים ישירות למערכת של המדינה היא בלתי סבירה.

בימים אלה מופעל לחץ מאוד כבד על החשב הכללי שיחזור בו מהאיום הזה ויבטל את הוצאת החשבת, גם מצד השר במשרד החינוך חיים ביטון, וגם מצד יו”ר ועדת הכספים משה גפני.

שר האוצר סמוטריץ’ קרא לחשב הכללי “מבולבל” וטען שהפיקוח על הרשתות הוא מכוח החלטת הממשלה שאין סמכות להתערב בה.

מנגד, בייעוץ המשפטי אומרים כי התכלית של החלטת הממשלה הייתה לפקח באופן אפקטיבי על הכסף הציבורי ולא לייצר מצב שבו החשבת מטעם המדינה “מכשירה את השרץ”.

תאריך היעד שהציב החשב הכללי להוצאתה של החשבת הוא 1 ביולי – כלומר, ממש בשבוע הבא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות