בלתי נתפס: ישראל בוחנת לשחרר 120 מחבלים עזתים – וזו הסיבה

אחרי שבג"ץ קיבל את הטענה של ארגוני השמאל שתנאי הכליאה בשדה תימן "לא מספקים" - המל"ל המליץ לשחרר 120 מחבלים עזתים שהיו שותפים בביזה, כדי לפנות מקום למחבלי נוח'בה שמוחזקים בשדה תימן • בן גביר מתנגד ומבקש לעלות את ההצעה לדיון בקבינט
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ד / 27.06.2024 22:30

ישראל בוחנת שחרור של 120 מחבלים עזתים שנתפסו במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’, על מנת לפנות מקום בבתי הכלא בארץ ל-120 מחבלי נוחבה שמוחזקים במתקן הכליאה ‘שדה תימן’.

על פי הדיווח של מוריה אסרף הערב (חמישי) בחדשות 13, בדיון חשאי שהתקיים בימים האחרונים, ביקש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה מצה”ל, שב”כ ושב”ס לגבש רשימה של 120 מחבלים עזתים שהיו שותפים בביזה בשבעה באוקטובר, ולשחרר אותם כדי לספק מקום “הולם” יותר ל-120 מחבלי נוחבה.

הניסיון לפנות מקום בכלא מגיע בעקבות עתירה שהוגשה לבג”ץ נגד תנאי הכליאה במתקן בשדה תימן. בג”ץ קיבל את טענת ארגוני השמאל שתנאי הכליאה שם “לא מספקים” – ודרש מהמדינה לפרט את תנאי כליאתם. בשל כך התחייב ראש המל”ל צחי הנגבי לפנות את כלל העצורים מהמקום.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: “ההצעה טרם סוכמה באופן סופי, ועדיין לא התקבלה החלטה בנושא”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה בעקבות הדיווח לראש הממשלה בדרישה להביא את בקשת המל”ל והעומד בראשו לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני שמתקיים הערב בקריה בת”א.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: “לשחרר 120 מחבלים עזתיים מהכלא בזמן ש-120 חטופים נמצאים בעזה, זו טעות מבצעית – ובעיה מוסרית”.

יו”ר הימין הממלכתי גדעון סער אמר: “עם הממשלה הזאת כל פעם שאתה חושב שכבר ראית הכל – מסתבר שעוד לא ראית כלום. ממשלה שכושלת אפילו במשימה פשוטה של יצירת מקומות כליאה בחירום ונאלצת לשחרר עצירים מנהליים מבתי הכלא, מבטלת ביצוע מעצרים ושוקלת לשחרר מחבלים. ממשלה בלי שום כושר לנהל ולבצע. ממשלה עם שתי ידים שמאליות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות