מטענים של 50 ק”ג הוטמנו מטר וחצי באדמה והופעלו מרחוק

מהתחקיר שביצעו בצה"ל עולה: המטענים הוטמנו בעומק של כמטר וחצי מתחת לקרקע ולכן לא נוטרלו על ידי ה-D9 ושופל שפתחו את הציר • שניות ספורות אחרי שכוח החילוץ ירד מכלי הרכב הממוגנים כדי לטפל בפצועים - הופעל המטען השני על הכוח • הג’יהאד: בפיגוע הופעלו 6 מטעני נפץ
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ד / 27.06.2024 21:04

מהתחקיר הצה”לי של התקרית בג’נין שבה נפל הלילה סרן אלון סאקאג’יו הי”ד, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, ונפצעו 16 חיילים נוספים, אחד מהם במצב קשה, עולה כי המטענים הוטמנו עמוק באדמה, כמטר וחצי בתוך הקרקע.

לפי דיווח הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’, למרות שעל הציר עברו D9 ושופל, המטענים לא התפוצצו במסגרת פתיחת הציר, אלא רק כאשר הופעלו מרחוק על ידי המחבלים.

מפרטי התחקיר עולה, כי מדובר במטענים במשקל של בין 40 ל-50 קילוגרמים, שיוצרו ביו”ש בייצור עצמי. לו המטענים היו מכילים חומר תקני, האירוע היה מסתיים עם תוצאות חמורות הרבה יותר.

זו גם הסיבה לכך שבצה”ל פועלים בחודשים האחרונים לסכל הברחות של חומרי נפץ תקניים מאיראן ועיראק דרך ירדן לשטחי יהודה ושומרון.

בצה”ל מעריכים שהאירוע הלילה היה תוצאה של מארב מתוכנן, מאחר ששניות ספורות אחרי שכוח החילוץ מסיירת חרוב ירד מכלי הרכב הממוגנים לטפל בפצועים ברכב ה’פנתר’ שעלה ראשון על המטען, הופעל המטען השני על הכוח.

מכך עולה, כי מחבלים תצפתו על המקום והפעילו את המטען אחרי שהחיילים ירדו מהרכבים וכבר לא היו מוגנים.

ארגון גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי, נטל אחריות על פיגוע מטעני הנפץ.

אבו חמזה, דובר גדודי אל-קודס, אמר כי מחבלי הארגון פוצצו שישה מטעני נפץ שכוונו לעבר שני כלי רכב של צה”ל וניהלו חילופי אש עם כוחות צה”ל במשך שמונה שעות.

לטענת הג’יהאד האיסלאמי, כל חיילי צה”ל בשני כלי הרכב נפגעו, וכן נפגעו חיילים בכוח החילוץ שהוזעק למקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות