שר והשיכון בנגב המזרחי: “נשווק בשנה הקרובה 10,000 יח”ד באזור”

כחלק מהשקעה האדירה של משרד הבינוי והשיכון לפיתוח והרחבת יישובי הנגב המזרחי: שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הגיע היום (חמישי) לסיור מקצועי במקום, יחד עם מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן, ומנכ״ל רמ״י ינקי קווינט – ונועד עם ראשי הרשויות, במטרה לקדם תוכניות בנייה, להאיץ את השיווקים, לצמצם פערים ולשפר את הדיור הציבורי במקום. את
יוני גרין
כ"א סיון התשפ"ד / 27.06.2024 20:45

כחלק מהשקעה האדירה של משרד הבינוי והשיכון לפיתוח והרחבת יישובי הנגב המזרחי: שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הגיע היום (חמישי) לסיור מקצועי במקום, יחד עם מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן, ומנכ״ל רמ״י ינקי קווינט – ונועד עם ראשי הרשויות, במטרה לקדם תוכניות בנייה, להאיץ את השיווקים, לצמצם פערים ולשפר את הדיור הציבורי במקום.

את הסיור פתח שר הבינוי והשיכון בעיר דימונה, בטקס חנוכת אבן הפינה לשכונה החדשה ע”ש אמנון ליפקין שחק בעיר, יחד עם ראש העירייה בני ביטון, נציגי העירייה, קבלנים ויזמים.

במקום עתידות להבנות למעלה מ-2000 יח״ד, שירחיבו את העיר לכיוון צפון-מזרח.

לאחר הטקס, נועד השר גולדקנופף עם ראש העיר בני ביטון והדרגים המקצועיים לישיבת עבודה מורחבת, בה עלו האתגרים השונים הקיימים לקראת המשך פיתוח העיר. בעקבות הנחיית שר הבינוי והשיכון במהלך הדיון, לעלות לדיון מקצועי את תקצוב החיבור לכביש 6 בסך של 72 מיליון ש”ח, הכריז ראש העיר, כי היעד לשנים 24/25 הוא שיווק של 10,000 יח”ד נוספות בעיר, לצד הסכם הגג שיחודש ולטובת צרכי העיר וחיזוק לנגב כולו.

ראש העיר בני ביטון הודה לשר הבינוי והשיכון על פעילתו למען חיזוק העיר דימונה והנגב. הוא פירט את המשך התכוניות בעיר בבנייה שכונות חדשות שיצאו לדרך אף הם בתקופה הקרובה. עוד ציין ראש העיר את פרויקט “דירה בהנחה” של משרד הבינוי והשיכון, שבימים אלו ההרשמה פתוחה לכ-750 יח״ד בעיר במחיר מוזל של כ-650,000 ש״ח.

במועצה האזורית ירוחם, ערך שר הבינוי והשיכון ישיבת עבודה עם ראש המועצה נילי אהרון וחברי המועצה, בה דנו בצרכי המועצה ובראשם בעזרה וסיוע לדיור הציבורי. לאחר שנחשף למקרים הקשים בעיר, הנחה שר הבינוי והשיכון את מנהלת מחוז דרום, להקצות משאבים מיוחדים שיענו על הצרכים הייחודים של ירוחם.

בנוסף, ציינה ראש המועצה בישיבה, כי בימים האלה משווקות מעל ל-300 יחידות דיור בעיר ובהנחיית השר נידונו שורת מהלכים שיסייעו לפיתוח בשיווקים הבאים של מאות יח”ד, מהלך שיגרום להתנעת הסכם גג לירוחם ויביא בשורה משמעותית למועצה.

במצפה רמון נועד השר גולדקנופף לפגישה מקצועית עם ראש מועצת מצפה רמון, אליה וינטר. ראש המועצה ציין, כי בימים אלה משווקים בעיר למעלה מ-400 יח״ד שצפויות להרחיב משמעותית את המועצה ולחזקה. כמו כן נידונו בישיבה פתרונות נקודתיים לטובת חיזוק והרחבת המועצה והדיור הציבורי בישוב.

בסיור השתתפו: סמנכ״ל בנייה חדשה במשרד הבינוי והשיכון יורי גמרמן, סמנכ״ל הון אנושי במשרד שרון כהן, מנהל אגף בכיר נכסים וחברות נתנאל לפידות, מנהלת החטיבה העסקית ברמ״י רותי אפריאט, מנהלת מחוז דרום במשרד הבינוי והשיכון מלי שרביט, מנהל מחוז דרום ברמ״י, שי קרפ.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: ״מרגש אותי באופן אישי, לראות את התפתחות הנגב והפריפריה, בפרט בתקופה הקשה בה אנו נמצאים מאז שמחת תורה. הפרחת השממה ויישוב הנגב הוא המבחן שלנו כמדינה. כשר הבינוי והשיכון, אני מתחייב לסייע ככל יכולתי, להרחיב ולפתח את יישובי הנגב. מדינת ישראל לא יכול להתקיים רק בין גדרה לחדרה. חובתנו לדאוג לפתרונות דיור ראויים ולמקומות תעסוקה בדרום ובצפון, בנגב ובגליל. רק כך נפתור את מצוקת הדיור״.

מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן: ״להיות כאן היום ולראות את תנופת הבנייה והפיתוח בעיניים, זאת חוויה מרגשת מאד. תפקיד משרד הבינוי והשיכון הוא לבנות את הארץ הלכה למעשה, לאורכה ולרוחבה ובייחוד בימים אלו כאשר ניתן לראות בנגב המזרחי ניצנים של פריחה שוב זה מרגש עוד יותר.
בעקבות החלטת הממשלה שהשר העביר לסבסוד פיתוח, המשרד השקיע בחודשים האחרונים עשרות מיליוני ש״ח באזור זה להאצת נדל”ן, ואני גאה לראות את הצלחות המכרזים בשטח, מכרזים שיהפכו לביתם של משפחות רבות ויתנו מענה לביקושים לדיור בר השגה ברחבי הארץ.

“אני שמח לבשר שבשיח עם השותפים והרשויות אנו פועלים בימים אלה לייצר סל תמריצים ומענים לרשויות מקומיות שישווקו אלפי יח”ד בשנה הקרובה, ובכך להפוך את השיווקים לכדאיים עבור התושב הותיק הרשות המקומית והתושב החדש.״

ינקי קווינט, מנכ״ל רשות מקרקעי ישראל: “שמחתי לראות את תנופת הפיתוח בנגב המזרחי. המנהיגות המקומית במובילה את האזור לצמיחה מואצת. רשות מקרקעי ישראל תמשיך ביתר שאת לפתח את הפריפריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות