נשות הכותל חוזרות: “אמא גם אני רוצה בת מצווה בכותל”

'נשות הכותל' השיקו היום קמפיין על גבי האוטובוסים בירושלים, הכולל תמונות נשים, לטקסי 'בת מצווה' בכותל עם עליה לתורה • טוענות: "למנוע מנשים את הגישה לספר התורה נוגדת הן את ההלכה היהודית והן את חופש הדת"
שלומי צור
י"ט תשרי התשע"ה / 13.10.2014 19:59

נשות הכותל השיקו היום קמפיין, על גבי האוטובוסים בירושלים, לעריכת “בת מצווה” בכותל המערבי הכוללת עליה לתורה.

הקמפיין הכולל סיסמאות כמו “אמא גם אני רוצה” ו”זאת התורה – עכשיו תורי”, עלה היום לאוויר, והוא כולל גם תמונות נשים.

חברת ההנהלת ‘נשות הכותל’  אביגיל אנטמן אמרה לערוץ 7 “התורה ניתנה במעמד הר סיני לכל עם ישראל, לרבות לנשים. אנחנו נאבקות על המובן מאליו, על הקריאה בספר התורה שזה הדבר הבסיסי ביותר בתפילה היהודית. מדובר בזכות היסטורית, דתית, רוחנית ותרבותית, שניתנה לכל עם ישראל, כולל לנשות ישראל.

לדבריה, “למנוע מנשים את הגישה לספר התורה נוגדת הן את ההלכה היהודית והן את חופש הדת, ואין לה מקום במדינה דמוקרטית”.

גורמים קיצוניים בירושלים, כבר מבטיחים להילחם ב”פרסומות השחץ” כהגדרתם, וכן כנגד עצם קיום הטקסים בכותל המערבי. “זהו חילול עיר הקודש ומקום הקודש”, אמר לחרדים10 אחד מהם, “לא רוצים לראות מראות שכאלה ליד הבית, ולא ניתן לחלל את קדושת הכותל במעשים כאלו”, הוסיף. 

כזכור, לפני כשבוע וחצי, עלה לראשונה קמפיין הכולל תמונות נשים על האוטובוסים בירושלים, תחת הכותרת “ירושלמיות נעים להכיר”.

יו”ר התנועה הירושלמית, מריק שטרן, אמר אז בשיחה עם חרדים10: “הקמפיין הזה הוא לא נגד חרדים, הוא אמירה שאנחנו בעיר שלנו לא נקבל צינזור של נשים”.

לדבריו, התנועה דוגלת בשווין מצד אחד, אך גם מתנגדת לפרסומות שיש בהם החפצת נשים בצורה לא ראויה.

גורם בכיר בסיעות החרדיות בירושלים, מסר בתגובה לחרדים10: “לדעתי מדובר בקמפיין שלא מוסיף כבוד לנשים, ומציג אותן כחלשות הזקוקות לקמפיין גיבוי. אנחנו מאמינים ש’כל כבודה בת מלך פנימה’., לאשה יש מקום של כבוד ביהדות, אפילו יותר מלגברים, כמו שיודע כל מי שמכיר באמת את יחס התורה לנשים, ואין שום צורך שתמונותיה יתנוססו בראש כל חוצות”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמא, גם אני רוצה
    29/10/2014 16:04
    lizi
  1. לעשות פרובקציה בכותל.