כ-20 מוסדות צפויים לפרוש מהרשת של ש”ס – לחינוך ממלכתי חרדי

כ-20 מוסדות חינוך ברשת 'בני יוסף' של ש"ס מנהלים משא ומתן מול משרד החינוך בבקשה להצטרף לחינוך הממלכתי-חרדי • הראשונים שפרשו היו מוסדות קהילת הרב יורם אברגי'ל בנתיבות - עם מעל 1,000 תלמידות ותלמידים • בכיר במשרד החינוך:"מה שקורה כאן זה שינוי מטורף"
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"ד / 27.06.2024 20:03

אחרי ששני מוסדות ענק של קהילת הרב יורם אברגי’ל בעיר נתיבות פרשו מרשת ‘בני יוסף’ של ש”ס והצטרפו לחינוך הממלכתי-חרדי: כ-20 מוסדות לימוד ברשת החינוך של ש”ס מנהלים משא ומתן מול משרד החינוך בבקשה לפרוש מהרשת ולהצטרף לחינוך הממלכתי-חרדי. כך מדווח היום (חמישי) יואלי ברים בגלי צה”ל.

הרקע למהלך: חשש הולך וגובר מקיצוץ תקציבים מאסיבי שצפוי לנחות על רשתות החינוך החרדיות – ‘בני יוסף’ ו’החינוך העצמאי’, כאשר הקיצוץ הצפוי גורם לראשי מוסדות לימוד ברשת החינוך של ש”ס לחשב מסלול מחדש.

לפי הדיווח, בתחילה הם ניסו לפנות ל’מתווה הליבה של בעלזא’ שהוביל ח”כ משה קינלי טורפז ממפלגת יש עתיד, אלא שהמתווה נבלם על ידי ראש הממשלה וש”ס.

לאחר מכן, הם פנו לחינוך הממלכתי-חרדי ולמשרד החינוך – למרות התנגדות נחרצת ביותר של יו”ר ש”ס אריה דרעי, של השר במשרד החינוך חיים ביטון ושל כל הנהגת ש”ס.

בכיר במשרד החינוך אמר לגלי צה”ל: “מה שקורה כאן זה שינוי מטורף. מנהלי מוסדות וראשי קהילה עוזבים את הפוליטיקה, את הטריקים והשטיקים. סטנדרט הלימוד הולך להיות הרבה יותר גבוה. הפיקוח יגדל, תוכניות העבודה יהיו חדשות, וכמובן המעטפת המקצועית. אין מה להשוות בכלל”.

הראשונים, כאמור, שפרשו היו המוסדות של קהילת הרב יורם אברגי’ל עם מעל 1,000 תלמידות ותלמידים.

אריה דרעי ובכירי ש”ס הפעילו לחצים כבדים מאוד, גם על ראש עיריית נתיבות וגם על שר החינוך כדי למנוע את המהלך התקדימי, שלא נעשה מעולם ברשת, אך ללא הצלחה.

הפרישה הזו, כאמור, מעניקה פתח למוסדות חינוך נוספים ברשת החינוך של ש”ס, שכבר מבקשים לפרוש, ולהתחיל דרך חדשה מול משרד החינוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות