הרב אליעזר איגרא יחליף את הגר”ד לאו: ימונה למ”מ נשיא ביה”ד הגדול

הרב אליעזר איגרא, בכיר הדיינים במערכת בתי הדין והוותיק שבהם יכנס ביום שני הקרוב לתפקיד נשיא בין הדין הגדול, במקום הרב דוד לאו שמסיים את כהונתו ביום ראשון בערב
יוסף גרינבוים
כ"א סיון התשפ"ד / 27.06.2024 19:22

הדיין הרב אליעזר איגרא, בכיר הדיינים במערכת בתי הדין והוותיק שבהם, יכנס ביום שני הקרוב לתפקיד נשיא בית הדין הגדול – ויחליף את הרב דוד לאו שמסיים את כהונתו ביום ראשון בערב.

הרב איגרא נשוי ואב לתשעה ילדים. הוא  מכהן כדיין כ-35 שנה, בהם היה אב”ד בבאר שבע, ובעשר השנים האחרונות מכהן כדיין ואב בית דין בבית הדין הגדול.

בשנה האחרונה, מאז פרוץ המלחמה, הרב איגרא הוא חלק מהרכב דיינים מיוחד המטפל בסוגיות ההלכתיות הקשות שזימנה המלחמה, בעיות שבדרך כלל לא נפגשים איתם כמעט במצבי שגרה ובבעיות הלכתיות נוספות שהגיעו לפיתחו.

בעברו כיהן הרב איגרא כרב הישוב כפר מימון – תושיה בעוטף עזה כ-25 שנים.

הרב איגרא, לוחם במיל’ שלחם במלחמת יום כיפור והיה חייל תחת פיקודו של גיבור ישראל יוני נתניהו הי”ד.

מסביבתו של הרב איגרא נמסר: “הרב מבין את גודל האחריות לתפקיד למרות שהוא זמני. הרב איגרא יתרום למערכת בתי הדין ויקדם את הצלחתה ככול שינתן לו בתקופה זאת”.

יחד עם זאת, בכיר ברבנות הראשית הבהיר בשיחה עם ערוץ 7, כי במידה והרב איגרא יתמודד לבסוף למשרת הרב הראשי – הוא לא יוכל למנות את חמשת  נציגי הרב הראשי מתוקף תפקידו כמ”מ נשיא בית הדין הגדול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות