קנדה הודיעה: סנקציות נגד דניאלה וייס, בנצי גופשטיין וארגון ‘אמנה’

בקנדה הכריזו על סבב שני של סנקציות נגד שבעה ישראלים שהוגדרו "מבצעי אלימות, מתנחלים קיצוניים" - ונגד ארגון 'אמנה' הפועל להתיישבות מאז 1979, נוער הגבעות, להב"ה ועוד
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"ד / 27.06.2024 18:16

קנדה הודיעה הערב (חמישי) על סבב שני של סנקציות נגד ישראלים שהוגדרו כ”מבצעי אלימות, מתנחלים קיצוניים”.

ברשימת הסנקציות החדשה נמצאים פעילי הימין: בנצי גופשטיין, דניאלה וייס, אלישע ירד, שלום זיכרמן, עילי פדרמן, מאיר אטינגר ועינן בן-ניר עמרם טנג’יל.

בנוסף, הוטלו סנקציות גם נגד ארגון אמנה הפועל להתיישבות מאז 1979, נוער הגבעות, להב”ה, החווה של משה והחווה של צבי.

במשרד החוץ הקנדי אמרו: “אנחנו עדיין מודאגים מאוד מאלימות מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית ומגנים מעשים כאלה לא רק בשל ההשפעה המשמעותית שיש להם על חיי הפלסטינים, אלא בשל ההשפעה המזעזעת שיש להם על הסיכוי לשלום בר קיימא”.

בחודש שעבר הטילה קנדה סנקציות נגד ארבעה מתיישבים שהוגדרו כ”קיצוניים”. בהודעת משרד החוץ הקנדי נכתב ששמותיהם של הארבעה הם דוד חי חסדאי, ינון לוי, צבי בר יוסף ומשה שרביט.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: “מספר תנועות ציוניות העוסקות במשך שנים רבות בעבודת קודש של בניית ארצנו ממשיכות לקבל סנקציות ממדינות רבות בעקבות החלטות פוליטיות – ההחלטה היום של ממשלת קנדה להצטרף לשורת מדינות שהחליטו להתנכל למתיישבים ביהודה ושומרון היא החלטה אנטישמית מובהקת.

“מדינה ריבונית לא תקבל תכתיבים מאף מדינה, וקל וחומר שלא תטיל סנקציות על אזרחיה בגלל החלטות פוליטיות של מדיניות זרות!”

יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב בחריפות: “המכנה המשותף של כל הסנקציות וכל המדינות שמטילות אותן הוא ניסיון להעניק פרס אדיר לטרור ולטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל ולכפות עלינו הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון, מדינה שתסכן את קיומה של מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “אחרי ה-7 לאוקטובר רוב עצום במדינת ישראל מבין את הסכנה האיומה בטמונה בהקמת מדינה פלשתינית. יחד נעמוד איתן בע”ה מול הצביעות הבינלאומית ועל האינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל. נמשיך לפתח ולחזק את ההתיישבות ונמנע הקמת מדינה פלשתינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות