ח”כ צבי סוכות תבע את הסופר אילן כפיר ודורש: להסיר ספריו מהמדפים

הח"כ מהציונות הדתית תבע את הסופר והעיתונאי אילן כפיר, לאחר שבספרו החדש 'אוגדת עזה נכבשה' - חזר על הדיווח השקרי, כאילו הועברו לוחמים מאוגדת עזה על מנת לאבטח את הסוכה שהקים ח"כ סוכות בחווארה ב-5 לאוקטובר
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשפ"ד / 27.06.2024 11:51

ח”כ צבי סוכות מהציונות הדתית תבע את הסופר והעיתונאי אילן כפיר, לאחר שבספרו החדש ‘אוגדת עזה נכבשה’, בהוצאת ‘ידיעות ספרים’, חזר על הדיווח השקרי, כביכול הועברו לוחמים מאוגדת עזה על מנת לאבטח את הסוכה שהקים ח”כ סוכות בחווארה ב-5 לאוקטובר.

ח”כ סוכות דורש מבית המשפט לחייב את כפיר להוריד את ספרו מהמדפים ולעצור את הפצתו לאלתר. בנוסף, הח”כ דורש מבית המשפט לחייב את כפיר במתן פיצוי על סך 250,000 ש”ח.

כפיר כתב באחת הפסקאות בספר: “שתי פלוגות מגדוד אגוז המשתייך לחטיבת הקומנדו, עוד אכלו צהריים ביום חמישי, 5 באוקטובר, בחדר האוכל שבבסיס נחל עוז כשהגיעה ההוראה להעבירם בדחיפות לחווארה, שם הקים חבר הכנסת צבי סוכות סוכה, ועלה חשש למהומות באזור. עוד שתי פלוגות של גולני הועברו לאבטח את קבר יוסף”.

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו”ד ברק קדם נכתב: “הטענה כי הוקפצו כוחות מאוגדת עזה כדי לאבטח את הסוכה של התובע היא שקר מוחלט. מסמך רשמי של סד”כ תגבור כוחות צה”ל באזור יהודה ושומרון שפורסם בחודש אוגוסט – חודשיים לפני הקמת הסוכה – הראה כי העברת הכוחות לאיו”ש תוכננה חודשים רבים קודם לכן”.

בנוסף, הכוחות המדוברים הגיעו לחווארה כבר בשעות הצהריים, בזמן שהסוכה שהקים ח”כ סוכות הוקמה רק לאחר מכן בשעות הערב.

“אין ספק כי העובדה שדברי הבלע השקריים נאמרו על ידי עיתונאי בכיר המתמחה בהיסטוריה צבאית מגבירה את עוצמת הפגיעה הגלומה בפרסום המכפיש”, נכתב בכתב התביעה. “הפרסום אשר היווה מעין ‘סיכול ממוקד’ לשמו הטוב של התובע פורסם בכוונה, מתוך מטרה לפגוע בשמו הטוב של התובע ולהשחיר את שמו בעיני הציבור הישראלי. אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי הפרסום האמור נעשה בכוונת מכוון לפגוע, לבזות להטיל דופי ולהכפיש את התובע, וזאת תוך חריגה קיצונית מעקרונות מקובלים וראויים של שיח דמוקרטי, ראוי וענייני”.

ח”כ צבי סוכות אמר: “הגיע הזמן להפסיק עם עלילת הדם נגדי. מי שממשיך לפמפם אותה אחרי שכל העובדות מוכיחות שמדובר בשקר, עושה את זה גם כדי להכפיש אותי אישית וגם כדי לפגוע דרכי בכלל ציבור המתיישבים ולהעביר את המסר כאילו הטבח קרה בגלל המתיישבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות