“טיוח, בלבול יוצרות” • העיתונאי תוהה: מה עובר על הרצי הלוי?

ירון אברהם, מגיש וכתב חדשות 12, תקף בחריפות את הרמטכ"ל הרצי הלוי על שמינה קצינה שעבדה לצידו ומקורבת אליו - לתפקיד הקשור בחקירת מחדלי ה-7 באוקטובר
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"ד / 27.06.2024 11:15

העיתונאי ירון אברהם, מגיש וכתב חדשות 12, תקף את הרמטכ”ל הרצי הלוי בחריפות לאחר שהכריז על מינוי אל”מ עדי סבג לראש מנהלת ביקורת ולמידה של המלחמה – ועורר סערה, שכן מדובר בקצינה שעד כה עבדה מתוקף תפקידה לצד הלוי ומקורבת אליו.

“באמת אני שואל את עצמי מה עובר על הרצי הלוי שהוא חשב על המינוי הזה?”, תהה אברהם. “דמיין לעצמך שנתניהו היה ממנה את מזכירו הצבאי או מזכיר הממשלה שלו לחקור את אירועי השבעה באוקטובר? מה היינו אומרים?”

הוא הוסיף: “משבעה באוקטובר ראשי הצבא אמרו שהם לוקחים אחריות ודובר על כך שזה יקרה בתום המלחמה. אבל מאז אנחנו רואים שורה של פעולות שבמקרה הרע הן נראות כמו טיוח ובמקרה הרע הן בלבול יוצרות”.

העיתונאי סיפק דוגמאות להתנהלות: “אני רוצה למנות אותן – קודם כל סירוב לשתף פעולה עם מבקר המדינה. אחר כך מינוי  של קמ”ן פיקוד דרום שהודח בשל יחסי מרות – לתחקר את אירועי 7 באוקטובר, ואז התפתלות בגרסה של דובר צה”ל; מתן חלקיקי מידע לא שלמים להורי התצפיתניות; ההחלטה למנות את ראש חטיבת המבצעים שלומי בינדר לראש אמ”ן במקומו של חליווה, מבלי שהוצג למשפחות ולציבור תחקיר שמנקה אותו מאחריות לניהול הכוחות בשבעה באוקטובר ויש עתירה של משפחות שכולות בעניין הזה.

“יש עוד שורה של מקרים ספורדיים, אבל כשיש עוד מקרה ועוד מקרה, זה כבר מעלה תהיות”.

 

@yaron_avraham מה עובר על הרצי הלוי? הרמטכ”ל מינה היום את מזכירת הפיקוד העליון שעבדה בכפיפות אליו ולאלופים גם בזמן המלחמה לראש תחום ביקורת על מחדלי 7 באוקטובר. שמעתם נכון. #ירוןאברהם #צהל #שבעהבאוקטובר #מחדל #השבתהשחורה ♬ צליל מקורי – ירון אברהם

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות