סרן אלון סאקאג׳יו הי”ד בן 22 נהרג בפיצוץ מטען בג’נין

הלוחם נהרג כשרכב צבאי עלה על מטען שהתפוצץ במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים בג'נין • בתקרית נפצע חייל באורח קשה, 15 בינוני וקל
חיים טוויל
כ"א סיון התשפ"ד / 27.06.2024 10:31

לוחם צה”ל סרן אלון סאקאג׳יו הי”ד, בן 22 מחדרה, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב בחטיבת כפיר, נהרג הלילה (חמישי) כשכוח שהיה ברכב צבאי עלה על מטען חבלה שהתפוצץ במחנה הפליטים בג’נין.

הלוויתו תיערך מחר (שישי) בשעה 11:00 בבית העלמין בחדרה.

באירוע נפצע באורח קשה לוחם נוסף ועוד 15 נפגעו באורח בינוני וקל. מיד לאחר מכן התפוצץ מטען לעבר כוח נוסף שהגיע למקום לסייע.

האירוע התרחש במהלך פעילות מעצרים של כוחות צה”ל מסיירת חרוב ודובדבן, יחד עם כוחות מג”ב ושב”כ במחנה הפליטים בעיר.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל,צ, כתב על פרטי התקרית:

• הלוחמים נכנסו למבצע באזור העיר ג׳נין ומחנה הפליטים שלה. מדובר באחד מתוך רצף ארוך של יותר מ-40 מבצעים במחנות הפליטים בצפון השומרון, שמטרתם לסכל טרור. רק במחנה הפליטים ג׳נין מדובר ב-25 מבצעים.

• ⁠במהלך הכניסה למחנה – הכוח נכנס דרך אחד הצירים על גבי רכב מסוג פנתר, ולפני כניסתם, כלים הנדסיים (D-9 ושופל) ביצעו ״פתיחת ציר״ כדי לחשוף מטענים שמוטמנים בקרקע.

• ⁠לאחר פתיחת הציר, כוח רפואי (תאג״ד) על גבי הפנתר עלה על מטען – שהתפוצץ על הרכב וגרם לפציעות קלות של חלק מחבריו. כוח נוסף של התאג״ד הוקפץ לשם כדי לחלץ את הפנתר התקוע ולטפל בפצועים, פרקו רגלית מהרכבים, ואז – הופעל מטען נוסף על הכוח הרגלי.

כתוצאה מהמטען הנוסף שהופעל על הכוח, מפקד מחלקת הצלפים של סיירת חרוב נהרג, ולוחמים נוספים נפצעו.

• מתחקיר ראשוני של האירוע עולה, כי שני המטענים שהתפוצצו בזה אחר זה, היו גדולים במיוחד והוטמנו בעומק משמעותי בתוך הקרקע – כמטר וחצי. מטענים אחרים שאותם צה״ל חושף בצירים במחנות הפליטים באיו״ש מוטמנים בדרך כלל עשרות סנטימטרים בקרקע לכל היותר.

• ⁠מהממצאים בשטח עולה כי חלק מהמטענים במקום מופעלים בהפעלה חוטית, וחלקם באופן אלחוטי, עדיין לא ברור כיצד בדיוק הופעלו המטענים שהתפוצצו על הכוחות. בצה״ל אומרים כי ממשיכים לתחקר את האירוע וללמוד את פרטיו.

איום המטענים ביו״ש:

בחודשים האחרונים חלה עלייה ניכרת באיום המטענים ביו״ש. כוחות צה״ל מתמודדים מול היקפי מטענים שהולכים ומתרבים, והמטענים הופכים למתוחכמים וגדולים יותר. צה״ל מנהל מערכה שלמה מול המטענים – החל מניסיון לשים יד על הברחות חומרי הנפץ והגלם, ועד מעצרים וסיכול של מומחי הידע, מפעילי המטענים והמטמינים שלהם בצירים.

המבצעים החוזרים ונשנים במחנות הפליטים ביו״ש, בדגש על צפון השומרון וג׳נין, נועדו בין היתר לטפל גם באיום הזה באמצעות חשיפת המטענים המוטמנים, ואיתור של מעבדות הנפץ והמטענים בשטח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות