בכירים במנגנוני הרשות: חמאס יצליח לשגר רקטות מיו”ש תוך שנה

'טביעות אצבע' איראניות נמצאו בשני מחסני חומר הנפץ שהתגלו סמוך לרבת עמון • חומרי הנפץ, הכספים והידע זולגים מלבנון דרך ירדן ליו"ש, בהכוונה איראנית • במנגנוני הביטחון הפלסטיניים מעריכים: בקצב ההברחות הנוכחי יצליחו חמאס והג'יהאד לשגר רקטות מיו"ש לישראל תוך שנה
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"ד / 26.06.2024 21:35

איראן ושלוחותיה עומדות מאחורי שני מחסנים של חומרי נפץ שמנגנוני הביטחון בירדן איתרו באזור הבירה רבת עמון.

לפי דיווח הערב (רביעי) ב’כאן חדשות’, המחסן הראשון התגלה בסוף השבוע בפרבר הדרומי-מזרחי של הבירה הירדנית, לא הרחק משדה תעופה שצבא ארצות הברית משתמש בו. המחסן השני נחשף לפני יומיים, באותו אזור.

מדובר בפרשה חריגה שבירדן באופן רשמי מוסרים עליה מידע מועט בלבד: השלטונות מטילים איפול על הפרשה, וכך בין היתר לא ידוע האם בוצעו מעצרים.

לפי הדיווח, גורם המעורה בפרשה אומר כי ההערכה הרווחת היא שטהראן ושלוחותיה קשורות למחסנים שנחשפו, וכי יש טביעות אצבע איראניות על חומרי הנפץ שנמצאו בהם.

גורם ירדני בכיר אמר ל’כאן חדשות’ כי החקירה עדיין בעיצומה, אבל הזכיר באותה נשימה כי בחודשים האחרונים יש ניסיונות מתמשכים של מיליציות הקשורות לאיראן להבריח סמים ואמצעי לחימה לירדן, בעיקר דרך סוריה – והצבא וכוחות הביטחון בולמים את אותם ניסיונות.

בתוך כך, הערב דווח ב’כאן חדשות’  כי בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים אמרו כי הם מעריכים שבקצב ההברחות הנוכחי יצליחו חמאס והג’יהאד האסלאמי לייצר ידע ויכולת לשגר רקטות מתחומי יהודה ושומרון לישראל בתוך שנה.

המקורות הבהירו, כי לא מדובר בירי של רקטות פרימיטיביות כמו אלה שנורו לעבר ישראל בשנה האחרונה מג’נין, אלא ברקטות המזכירות את אלה הנורות מעזה לכיוון יישובי העוטף.

ביום שישי נחשף, כי חומרי הנפץ, הכספים והידע בתחום זולגים בין היתר מלבנון דרך ירדן ליהודה ושומרון בהכוונה איראנית. ניתן להניח כי המאמץ של צה”ל ושב”כ בטולכרם ובקלקיליה, הגובלות בקו הירוק, נעשה בין היתר כחלק מהמאבק בהתפתחות זו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות