תחת מעטה חשאיות: הרצוג ביקר בצפת והתפלל בבית כנסת האר”י

נשיא המדינה סיים ביקור בן יומיים ביישובי הצפון, במהלכו שלח מסר למדינות העולם: "אל תופתעו ממלחמה, אתם כמעט לא עושים דבר כדי לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל"
אריה ריבקינד
כ' סיון התשפ"ד / 26.06.2024 18:03

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השלימו היום (רביעי) ביקור בן יומיים בצפון הארץ, במסגרתו ביקרו במוקדים מרכזיים – אזרחיים וביטחוניים.

הרצוג החל את ביקורו בעיר צפת וביקר בקיבוץ חניתה, שם נפגש עם חברי כיתת הכוננות.

הבוקר החל הנשיא את היום בתפילת שחרית משותפת עם תושבי העיר צפת, בבית כנסת האר”י. לאחר מכן, ביקר הנשיא בפיקוד הצפון שם נועד עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין, קיבל סקירה מבצעית רחבה מפי אנשי המודיעין ושוחח עם חיילי הפיקוד.

בהמשך נפגש הנשיא עם חברי פורום יישובי קו העימות בגוש חלב: במפגש נכחו 17 ראשי רשויות, ויחד הם דנו בצרכים הביטחוניים והאזרחיים העולים בתקופה זו, לצד התחושות המלוות אותם והקשיים.

הנשיא חתם את ביקורו בקיבוץ שדה נחמיה, הממוקם במרחק של כ-5 קילומטרים מגבול ישראל-לבנון.

הנשיא העביר מסר לקהילה הבינלאומית. “אני חוזר על מה שאמרתי בעבר – שהקהילה הבינלאומית לא תופתע אם המצב יצא משליטה, כי הקהילה הבינלאומית כמעט ולא נוקפת אצבע, כמעט לא עושה כלום כדי לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל, אחרי הפרת אמנות והסכמים בינלאומיים שוב ושוב מכיוון לבנון מצד החיזבאללה”.

הנשיא ביקש להזכיר את מי שמשלמים מחיר על הלחימה בצפון. “אני מזכיר לכל עם ישראל, שהמפונות, המפונים וכל מי שסופג את האש ואת השריפות אלה יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים כאחד. אנחנו מודעים לכך שמרקמי החיים כולם מאותגרים כאן, ואנחנו ביחד, אנחנו ביחד במלחמה הזאת”.

אמש בשעות הערב נערכה פגישה בין נשיא המדינה ופמלייתו לבכירי העיר צפת ובראשם ראש העיר יוסי קקון.

קודם לפגישה שהוגדרה כממלכתית נפגשו נשיא המדינה ורעייתו יחד עם ראש העיר ורעייתו. המפגש הוגדר כסגור, והתקיים במהלכו דיון על מצב העיר במלחמה, תרחישים ואתגרים מולם צפת עומדת. גם בפגישה הסגורה וגם בדיון המורחב הדגיש ראש העיר את חשיבות החוסן של העסקים בצפת.

ראש העיר צפת יוסי קקון: “תושבי צפת מגלים חוסן, משמעת ותחושת הפאניקה התחלפה בשגרת חירום בה אנו חיים. לצד זאת אני מתרוצץ בין כלי תקשורת ובמקביל בוועדות כספים וכלכלה בכנסת וצועק את כאב העסקים. צפת שומעת וחווה את תופי המלחמה, אולם המדינה מתעלמת מעיר הבנויה על הכנסות ישירות ועקיפות מתשתית התיירות”.

צילום: דוברות

בהתאם לכללי אבטחה והנחיות נוקשות בשל המצב הבטחוני, לישיבה עם הנשיא הוזמנו בעיקר גורמים הפועלים בחירום ובהם מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ’ זרקא, בכירי מד”א, כב”ה, משטרה ופיקוד העורף.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, הידוע כאוהב צפת גילה בקיאות מרשימה בעבר והיסטורית העיר. “אני ומיכל מכירים היטב את צפת. בירת הגליל חייבת לקבל סיוע מהמדינה בשעה זו ובכוונתי להעביר את הקולות שאני שומע כאן לגורמים הרלוונטיים בכנסת ישראל”.

עם סיום הדיון הממלכתי, התכנסו שוב הנשיא, רה”ע קקון ומחזיק תיק המסחר בעיר שלום אלבז לשיחה, במהלכה הדגיש אלבז את הצורך לשמור על חוסן עירוני באמצעות סיוע לעסקים. “המסחר בקושי התאושש ממשבר הקורונה אז הפסיקה זרימת התיירות לעיר ושוב אנו חווים 9 חודשים ללא תנועה. אנחנו חזקים, רוצים לשמור חוסן אבל אבקש מכבוד הנשיא להשמיע את קולנו במקומות הנדרשים”, אמר אלבז.

קקון הודה לנשיא על החלטתו להגיע לבירת הגליל: “אנחנו חזקים. אנחנו עובדים בשקט וצניעות מאחורי הקלעים לתרחישים של הידרדרות ביטחונית, בהם נוכיח מהי ערבות הדדית בצפת. על מנת לשמור על חוסן ועצמאיות, המדינה חייבת לחזק את צפת בדגש על ענף המסחר. אני מודה לך על האוזן הקשבת. כבוד היה לנו לארח אותך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות