זה העונש שהוטל על חייל שחימם צפרדע במיקרוגל עד שמתה

שופטי בית המשפט הצבאי קבעו: "הנאשם התאכזר לחיה עד שנפחה את נשמתה לאחר שנגרם לה סבל בל ישוער" • החייל, שבינתיים השתחרר מצה"ל לאחר שסיים שירות מלא, יבצע עבודות שירות, יורד בדרגה וישלם גם קנס בסך 1,500 שקלים
חרדים 10
כ' סיון התשפ"ד / 26.06.2024 13:34

בית הדין הצבאי הטיל עונש של ארבעה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, והורדה לדרגת טוראי על חייל שהכניס צפרדע למיקרוגל – וחימם אותה למוות.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

לפי דיווח באתר ynet. החייל, שבינתיים השתחרר מצה”ל לאחר שסיים שירות מלא, הורשע על פי הודאתו, והוא ישלם גם קנס בסך 1,500 שקלים, שיועבר לטובת הקרן למען בעלי חיים.

המקרה התרחש בחודש מרץ בשנה שעברה אחרי שמצא צפרדע סמוך למגורי היחידה, והחליט להכניס את הצפרדע למיקרוגל למשך 10 שניות, עד שחברו קרא לו לעצור.

לאחר מכן הוציא החייל את הצפרדע מהמיקרוגל וגילה כי היא מתה.

בגזר הדין נכתב: “בעשותו כן, עינה הנאשם את הצפרדע, התאכזר אליה או התעלל בה בדרך כלשהי, באופן שהוביל למותה. מי שמתאכזר ומתעלל בבעלי חיים מעיד על דפוסי התנהגות וסופו שיפגע גם בבני אדם – התמודדות עם צער בעלי החיים אינה מאבק על אינטרס של בעלי חיים בלבד, כי אם ביטוי גם לכבוד האדם, התחשבות ברגשות הזולת המעוניין להגן על בעלי החיים, ביטחון וקדושת החיים בכלל.

“מעשהו של הנאשם מעורר שאט נפש והוא ראוי לכל גינוי והוקעה. בעזות מצח ובאופן מכוון, נטל הנאשם צפרדע – בעל חיים חסר ישע – בה הבחין באזורי מגורי היחידה, הכניסה למכשיר המיועד לחימום מזון והפעיל את המכשיר למספר שניות, עד שחברו ליחידה חדל זאת. הנאשם ביצע את המעשה ללא כל הצדקה בריאותית או קיומית, ובהעדר תכלית ממשית. הוא עינה, התאכזר והתעלל בחיה, עד שזו נפחה את נשמתה, לאחר שנגרם לה סבל בל ישוער. רק בשל התערבות של עמיתו החייל, הופסק המעשה האכזרי. מנגד, מדובר באירוע חד-פעמי וקצר, ולא בהתעללות נמשכת בבעלי חיים”.

יחד עם זאת, בגזר הדין לקחו בחשבון כי החייל המשוחרר, ללא עבר פלילי: “הוא הודה בהזדמנות הראשונה בעבירה, חסך זמן שיפוטי ונטל אחריות מלאה על המעשים, תוך הבעת חרטה כנה וצער אמיתי”.

השופטים גם לקחו בחשבון את העובדה ששירת במילואים במלחמה במשך ארבעה חודשים – “ובכך תרם תרומה משמעותית לביטחון המדינה”.

הם הוסיפו: “התרשמנו כי חרף המעשה הקשה שביצע הנאשם, מדובר במעידה חד-פעמית ואנו מקווים כי הנאשם למד את לקחו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות