ח”כים חרדים על אדלשטיין: הוא לא מפוצץ את הקואליציה, הובן לא נכון

אחרישהכריז "חוק הגיוס יעבור בהסכמה רחבה - או שלא יעבור כלל" - נתניהו המופתע שוחח עם אדלשטיין וביקש ממנו הבהרות • ח"כים חרדים: לאחר השיחות עמו התברר - תביעתו להסכמה רחבה אין פירושה מתן וטו לגנץ ולאופוזיציה
אריה ריבקינד
כ' סיון התשפ"ד / 26.06.2024 10:43

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, עורר אמש (שלישי) סערה אחרי שהכריז בוועדה כי “חוק הגיוס יעבור בהסכמה רחבה – או שלא יעבור כלל”.

לפי דיווח של עמית סגל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הופתע מההצהרה, שוחח עם אדלשטיין – ודרש ממנו הבהרות. כך עשו גורמים נוספים בקואליציה, ששוחחו גם הם עם אדלשטיין.

לאחר אותן שיחות הח”כים החרדים  סבורים כי יו”ר ועדת החוץ והביטחון לא הובן נכון, וכי שתביעתו להסכמה רחבה אין פירושה מתן וטו לגנץ ולאופוזיציה, במתכונת שעליה הצהיר השר יואב גלנט לפני 4 חודשים, כשהודיע שיתמוך רק בחוק שיגיע בהסכמת כל סיעות קואליציית החירום.

יצוין,  כי שר הביטחון, שנמצא בימים אלה בביקור בארה”ב, טרם הגיב לפסיקת בג”ץ.

אחרי פסק הדין הדרמטי של בג”ץ אתמול, הח”כים החרדים תקפו את בית המשפט, אבל הקפידו להימנע מביקורת על ראש הממשלה, שעדיין פועל להעברת הצעת חוק הגיוס שיזם בני גנץ בכנסת הקודמת והכנסת הנוכחית אישרה להחיל עליה דין הרציפות עליה, כך שניתן יהיה להמשיך בחקיקה.

לפי דיווח ברשת ב’, בש”ס ויהדות התורה אמרו כי הם אינם מודאגים מפסיקת בג”ץ בסוגיית הגיוס מכיוון שהיא אינה משנה דבר ביחס למציאות הקיימת שבה כבר היה צו על תנאי בעניין וכי אין בכוונתם להביא להפלת הממשלה.

אותם גורמים הוסיפו כי אם יגובש חוק גיוס בוועדת החוץ והביטחון, יתמכו בו גם אותם גורמים בקואליציה שמאיימים כרגע להתנגד לו. במפלגות החרדיות הוסיפו כי נמשכים המגעים בניסיון להגיע להסכמות סביב החוק, אך אלה נעשים בחדרים סגורים ולא בדיונים הפומביים בוועדה.

חבר הקבינט והשר אבי דיכטר אמר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’: “אני בעד העברת חוק שיאפשר לצה”ל להתחזק. המציאות אחרת, מגייסים יותר אנשים, כולל מקרב החרדים, ולכן נצטרך לדון היטב בדבר הזה כדי להביא חוק שיצביעו עליו כל אנשי הקואליציה, בתקווה שיצטרפו אליו גם אנשי האופוזיציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות