טלי גוטליב כותשת את ינון מגל: “מגלומן, שופר עיוור, עיוור מסוכן”

אבי כץ
|
כ' סיון התשפ"ד / 25.06.2024 22:35
אחרי שאיש התקשורת ציין רשימה של ח”כים מהליכוד שמערימים קשיים על חוק הגיוס, והאשים כי הם יפילו את “שלטון הגוש האמוני” – טלי גוטליב לא נותרה חייבת: “התדרוכים שלך נגדי מביכים אותך. אני לא כמוך מגל. אני תמיד אעשה מה שנכון לעם ישראל”

עימות בין ח”כ טלי גוטליב מהליכוד ואיש התקשורת ינון מגל:  מוקדם יותר הערב (שלישי) ציין מגל רשימה של ח”כים מהליכוד שמערימים קשיים על חוק הגיוס, והאשים כי “בג”ץ לא יפיל את הקואליציה, ‏מיארה לא תפיל את הממשלה ‏(למרות רצונם העז). ‏מי שיפיל את שלטון הגוש האמוני ויחריב את הברית ההסטורית” הם אותם חברי כנסת “ושאר רקדני המה יפית ‏שעתידם יהיה מאחוריהם”.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

בין הח”כים שציין מגל הייתה גם טלי גוטליב, – שלא נשארה חייבת ותקפה בחשבון הטוויטר שלה: “מי שהורס את מחנה הימין הם אנשים כמו ינון מגל! מגלומן, שופר עיוור, שמגבה כל פעולה של ההנהגה עם אפס אחריות לטובת בטחון המדינה וחוסנה של המדינה”.

לדבריה, “הוא עיוור מסוכן שנשען על אהדת הקהל ולא מסוגל לשאול שאלות נוקבות וכואבות על תופת אוקטובר. מגל, התדרוכים שלך נגדי מביכים אותך. אני לא כמוך מגל. אני תמיד אעשה מה שנכון לעם ישראל, לא מה שמשפרר איש או יועציו. אני לא אשמע את נתניהו אומר שאי אפשר ליישב את עזה ואשתוק כמו דג פחדן. אני לא אשמע אותו אומר דברים שלא מתכתבים עם המציאות ואשתוק. אני אדרוש מההנהגה לנצח! בכח וביותר כח.

“ואדרוש לפטר את מי שמכשיל את סיכויי הניצחון. אנשי הימין לא עיוורים. הם רוצים לנצח. הם רוצים נבחרי ציבור ישרים וערכיים. הימין בבסיסו הוא תפארת תרומה ושירות צבאי. והחרדים יתאימו עצמם לחובה להיכנס מתחת לאלונקה ואנו כמובן נמצא נוסחה הוגנת עבור לומדי תורה. ועד אז, אתה תמשיך לנגח ולטנף ולתדרך נגדי”.

זהו העימות החזיתי השני בין השניים.

בשבוע שעבר, כאשר ‘חוק הרבנים” עלה לדיון בוועדת חוקה, כתב מגל: “הסיבה היחידה שהחוק הזה כל כך דחוף עכשיו היא כמובן שוב התערבות של בג״ץ. למה? כי החוק קובע שהרבנים הראשיים ממנים 10 רבנים לגוף שבוחר את הרבנים הראשיים הבאים, אבל בג״ץ החליט שחלק מהרבנים צריכות להיות נשים. זה תקדים שהרבנות לא תקבל. אז חוק הרבנים”.

גוטליב השיבה לו: “לא ינון מגל. ממש בג”ץ לא מחייב מינוי רבניות נשים. ואתה בפאתוס הציני שלך משקר את הציבור הימני. החוק הקיים מאפשר ממילא מינוי רבניות נשים ככל שהן עברו מבחן הסמכה של הרבנות הראשית, לפחות כשאתה שופר עיוור תיצמד לעובדות.

“במהות, אם נדמה לך שבזמן שאנחנו קוברים את מתינו ושולחים את חיילנו לשדה הקרב, נחוקק חוק שנותן כוח לשר הדתות על פני ראשי רשויות מקומיות אז אתה טועה. ואתה עוד יותר טועה אם נדמה לך שדרעי יפיל ממשלה על דחיית חקיקת חוק בזמן מלחמה”.