זקוקים לזמן כדי להפיל הממשלה? ליברמן דורש לבטל את פגרת הקיץ

ח"כ עודד פורר פנה בשם סיעת 'ישראל ביתנו' ליו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, בבקשה לבטל את פגרת הקיץ הצפויה בעוד חמישה שבועות: "בלתי מתקבל על הדעת שהכנסת תקפיא את עבודתה" • יוזמה דומה לבטל את הפגרה של פסח נכשלה
אריה ריבקינד
כ' סיון התשפ"ד / 25.06.2024 21:49

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר, פנה הערב (שלישי) בשם סיעתו ליו”ר הכנסת, ח”כ אמיר אוחנה, בבקשה לבטל את פגרת הקיץ הצפויה בעוד חמישה שבועות.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

נזכיר, כי גם לפני פסח ביקשו סיעות האופוזיציה לבטל את הפגרה, אולם היוזמה לא נענתה. מבדיקת הנוכחות של ח”כי האופוזיציה עלה, כי למרות הצהרות פומביות כי ימשיכו לפעול מהכנסת, רוב הח”כים שהו במשכן שעות בודדות בלבד.

בפנייתו כתב פורר: “כמעט תשעה חודשים חלפו מאז המתקפה הקשה של ארגון הטרור חמאס על מדינת ישראל ויציאת ישראל למלחמת חרבות הברזל”.

לדבריו, “אותה מתקפה נוראית מלווה את כולנו, כלל אזרחי המדינה גם היום, כתשעה חודשים לאחר מכן. הירי לעבר הצפון והדרום נמשך, ישנם עדיין עשרות אלפי אזרחים שחיים כפליטים בארצם ושוהים מחוץ לביתם, גם אלו שחזרו לביתם עדיין מתמודדים עם קשיים יומיומיים, עדיין ישנם 120 חטופים בשבי החמאס. מילואימניקים נקראים בימים אלו לסבב שלישי של מילואים בעזה, בצפון וביו”ש. בעקבות המצב, אף אחד במדינת ישראל לא מצליח לחזור לשגרה ראויה. אנשים חוששים מהמצב הביטחוני הקשה שיתכן ועוד יסלים, כמו גם מהמצב הכלכלי החמור. עוד ועוד משפחות קורסות תחת הנטל”.

פורר מזכיר, כי מעט לפני פגרת החורף האחרונה, פנו חברי הסיעה ליו”ר הכנסת בבקשה לבטלה אך לבסוף היא התקיימה כמתוכנן. “יש לכלל חברי הבית הזה הזדמנות ללמוד משגיאות העבר ולעשות את המינימום הנדרש בכדי לשנות את המצב ולהיות מחוברים לזעקת העם. עלינו לבטל את הפגרה המתוכננת שתחל בחודש יולי הקרוב.

“ברגעים בהם אזרחי ישראל לא ישנים בלילות, משפחות נלחמות להשיב את יקיריהן, אימהות ואבות לא עוצמים עין מחשש לחיי ילדיהם שנלחמים ונלחמות בכלל הגזרות, כאשר עדיין ישנם אנשים שמפונים מביתם, נשות ואנשי מילואים שמתמודדים עם השגרה השוחקת והבלתי נסבלת, עסקים קטנים ובינוניים שקורסים וילדים שאיבדו שנת לימודים שלמה, ועדיין לא יודעים מה יהיה איתם בשנת הלימודים הבאה, זה בלתי מתקבל על הדעת שהכנסת תקפיא את עבודתה, הוועדות ישותקו ומליאת הכנסת תיכנס לתרדמה”.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אני מחזק את יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, על הובלת היוזמה החשובה לביטול פגרת הקיץ המתוכננת.

“בפנייתי הקודמת ליו״ר הכנסת לביטול הפגרה, לא קיבלתי מענה ופגרת הכנסת התקיימה כמתוכנן. אני קורא לכל ראשי המפלגות, ליו”ר הכנסת ולכל יתר חברי כנסת להצטרף גם הם.

“כנבחרי ציבור, עלינו להבין את גודל השעה ולפעול למען עם ישראל בכל האמצעים העומדים לרשותנו. זה לא הזמן לחופשות מיותרות, כעת, יותר מתמיד, מוטלת עלינו החובה לפעול מסביב לשעון.״

יצוין, כי במקרה ופגרת הקיץ תתבטל, יוכלו סיעות האופוזיציה לנצל את הזן כדי לנסות ולהפיל את הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות