הגר”מ מאיה פסק: אסור להתגייס, מי שהולך לצבא – יצא מחלל שבת

זקן מועצת חכמי התורה תקף את החלטת בג"ץ: "הליכה לצבא היא העברה על הדת. גם לבחור שלא לומד בישיבה - אסור להתגייס לצה״ל" • "התפקיד שלנו במלחמה זה ללמוד וללמוד, רק אז הקדוש ברוך הוא יטיל מורא על אויבנו"
חרדים 10
כ' סיון התשפ"ד / 25.06.2024 21:36

אחרי פסק הדין הדרמטי של בג”ץ, שקבע פה אחד כי על המדינה לגייס את בני הישיבות: זקן מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגאון רבי משה מאיה, התראיין הערב (שלישי) ברדיו ‘קול ברמה’ – והצהיר כי גם מי שאינו לומד, אסור לו להתגייס לצבא.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

נשיא המועצת התבטא בחריפות ואמר:  “גיוס לצבא הוא העברה על הדת. יש לנו הלכה ברורה שאומרת לנו שאסור לבן ישיבה להתגייס לצבא. אם יכנסו להיכלי הישיבות לגייס אותנו – נתנגד. זה כמו שיכריחו אותנו לחלל שבת”.

הרב מאיה גם קרא למי שלא לומד בישיבות שלא להתגייס: “גם לבחור שלא לומד בישיבה – אסור להתגייס לצה״ל. מי שהולך היום לצבא – יצא ממנו מחלל שבת״.

הגר”מ מאיה התייחס גם למתקפות על לומדי התורה: “אלו עם כיפה שתוקפים את לומדי התורה – טועים טעות גדולה, כי אם לא היו בני תורה היו הרבה יותר הרוגים במלחמה. אנחנו מתפללים בדמעות שליש על החיילים, ושהחטופים יחזרו.  התפקיד שלנו במלחמה – זה ללמוד וללמוד, רק אז הקב”ה יטיל מורא על אוייבנו”.

מוקדם יותר הערב הגיב גם יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני: “פסיקה של תשעה שופטים, ביניהם שלושה חובשי כיפה ואף אחד לא מתייחס לערך של לימוד התורה.

“אמרתי כבר ואומר שוב, מעולם לא פסק בית המשפט העליון לטובת לומדי התורה ואורח חייו של הציבור החרדי. לעם ישראל אין זכות קיום בלי לומדי התורה שתורתם אומנותם. ולא יהיה תלמיד ישיבה אחד שיפסיק את לימודו מתוך אחריות לכלל ישראל. שופטי בית המשפט ינסו לפגוע בעם ישראל ולומדי התורה ימשיכו בתלמודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות