סקר: הליכוד עם שיא חדש, בן גביר וגנץ נחלשים, ליברמן מבסס כוחו

חרדים 10
|
י"ט סיון התשפ"ד / 25.06.2024 20:53
מפלגת הליכוד מתחזקת בשני מנדטים, עוצמה יהודית מאבדת שני מנדטים • ליברמן מבסס את כוחו לקראת איחוד פוטנציאלי של מפלגות ימין • נתניהו מתחזק על חשבון לפיד וגנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה • וכמה תומכים בעימות היזום של נתניהו מול ממשל ביידן על החימושים?

מסקר מנדטים חדש שביצע מכון הסקרים דיירקט פולס ופורסם הערב (שלישי) בערוץ  14 עולה, כי חלו שינויים פנימיים בחלוקת המנדטים בין מפלגות הימין – כאשר הגוש כולו מתחזק במנדט, ונתניהו מתחזק בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

ישראל ביתנו משמרת את ההתחזקות המשמעותית שלה מהסקר הקודם, לקראת איחוד פוטנציאלי עם מפלגות נוספות בימין.

מפלגת הליכוד מקבלת בסקר הנוכחי 26 מנדטים ומתחזקת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם, בני גנץ  מקבל 17 ונחלש מעט במנדט, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נשארת בשיא עם 14 מנדטים, ויש עתיד של יאיר לפיד נותרת ללא שינוי ומקבלת 13 מנדטים. ש”ס של אריה דרעי גם היא משמרת את כוחה עם 10 מנדטים.

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר נחלשת בשני מנדטים ויורדת ל-8 מנדטים, העבודה נשארת עם נתונים זהים לסקר הקודם ומקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה עם 8, רע”מ עם 6, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ מתחזקת במנדט ל-5, וחד”ש תע”ל עם 4.

בל”ד לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.6%, מרצ ממשיכה עם ההיחלשות ויורדת ל-1.4% בלבד, והימין הממלכתי של גדעון סער מקבל אחוז אחד.

החלוקה לגושים:

הקואליציה מתחזקת במנדט ל-58 לעומת 57 בסקר הקודם שנערך לפני כשבוע, גוש השמאל נחלש במנדט ל-52, והערבים שכוללים את רע”מ וחד”ש-תע”ל  משמרים את כוחם עם עשרה מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה:  בהשוואה מול גנץ, נתניהו מקבל 44% לעומת 39% בסקר הקודם, ואילו גנץ נחלש בשלושה אחוזים ל-33%. 23% השיבו שאף אחד מהם. גם בהשוואה מול לפיד, נתניהו מתחזק ל-46% לעומת 41% בסקר הקודם, לפיד גם הוא מתחזק מעט ל-34% לעומת 33% בסקר הקודם. 20% השיבו שאף אחד מהם.

נתניהו פעל נכון?

עוד עולה מהסקר, כי רוב מוחץ מתוך מצביעי הימין תומכים בעימות היזום של נתניהו מול ממשל ביידן על האטת משלוחי הנשק לישראל ופרסום הסרטון בו תקף את המדיניות של הממשל.

על פי הסקר, בשאלה האם נתניהו פעל נכון מול ארה”ב כשפרסם את סרטון החימושים –  מקרב תומכי הקואליציה: 81% אומרים כי נתניהו פעל נכון, לעומת 14% בלבד שטוענים כי לא פעל נכון בסוגיה. 5% טענו כי אין להם עמדה בנושא.

לעומת זאת בקרב הנשאלים מכלל המדגם, מצביעי הקואליציה והאופוזיציה כאחד, הנתונים, כך נראה, מתחלקים לפי מחנות: 49% טוענים שנתניהו לא פעל נכון, אל מול 47% מתוך הנשאלים שאמרו כי פעל נכון. גם כאן 4% אמרו כי אין להם עמדה בנושא.