צוחק עלינו: הרמטכ”ל מינה מקורבת לתפקיד רגיש בביקורת על המלחמה

במטכ"ל זעמו על המינוי של הקצינה, ששימשה כמזכירת הפיקוד העליון, ועבדה בשנה האחרונה לצד הלוי ומקורבת אליו - ותהיה אחראית כעת על הגוף שמרכז את התחקירים החיצוניים על צה"ל • "כמו שנתניהו היה ממנה את מזכיר הממשלה לתפקיד דומה של תחקיר הדרג המדיני"
חרדים 10
י"ט סיון התשפ"ד / 25.06.2024 15:55

הרמטכ”ל הרצי הלוי מינה את מזכירת הפיקוד העליון, סא”ל עדי סבג, לתפקיד ראש תחום מנהלת ביקורת ולמידה של מלחמת ‘חרבות ברזל’. כך דווח באתר ynet.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

עבור המינוי, קיבלה סבג העלאת דרגה מסא”ל לאל”מ, ומינויה מעורר ביקורת רבה בקרב בכירים במטה הכללי, שכן מדובר בקצינה שעד כה עבדה מתוקף תפקידה לצד הלוי ומקורבת אליו.

לפי צה”ל, המנהלת שתוקם, בכפיפות ישירה לסגן הרמטכ”ל, נועדה להוות גוף מטכ”לי שירכז את הביקורות החיצוניות ותהליכי למידה רוחביים מהמלחמה.

בכיר בצה”ל צוטט בדיווח אומר כי ההחלטה הזו דומה לכך שראש הממשלה היה ממנה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לתפקיד דומה של תחקיר הדרג המדיני – והיא “מלמדת על ניתוק מוחלט ממה שקורה בשטח”.

הגורמים אמרו: “במקום למנות לתפקיד הזה את המזכירה שלו, שיושבת בקומה סמוך לחדרו, הוא היה צריך למנות קצינה אחרת שמיועדת לקידום ואינה קשורה ללשכה”.

בין היתר מזכירת הפיקוד העליון אחראית על איסוף מידע רלוונטי לפגישות, ריכוז נאומי הרמטכ”ל, אחריות על הקשר עם הכנסת ועם משרדי ממשלה וטיפול בפניות ציבור ללשכת הרמטכ”ל.

מטעם דובר צה”ל נמסר בתגובה: “הקצינה מונתה לתפקיד ראש המנהלת המטכ״לית לביקורות ולמידה, בתקן זמני לשנה, בדיון שיבוצים בראשות סגן הרמטכ”ל. מדובר בקצינת מטה ראויה ומקצועית אשר סוכמה לקידום, ונבחרה מבין מספר מועמדים שהתמודדו לתפקיד.

“המנהלת שתוקם, בכפיפות ישירה לסגן הרמטכ״ל, נועדה להוות גוף מטכ״לי שירכז את הביקורות החיצוניות ותהליכי למידה רוחביים מהמלחמה. נדגיש כי הגוף אינו אמון על התחקור עצמו, אלא על ריכוז, תיאום וסנכרון בין הגופים השונים ונדרשת היכרות מעמיקה עם צה״ל בכלל, והמטה הכללי בפרט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות