כ-14 שנות מאסר למחבל מירושלים: תכנן פיגועים והתנקשות באיתמר בן גביר

רשיד רישק, מחבל חמאס בן 24 מירושלים, עמד בראש החוליה שתכננה לרצוח את ח"כ איתמר בן גביר, לחטוף חיילים לצורך עסקאות חילופי אסירים, ולבצע פיגוע במצעד הדגלים
חיים טוויל
י"ט סיון התשפ"ד / 25.06.2024 13:53

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על רשיד רישק, בן 24,  מאסר בפועל למשך 13 שנים ו-10 חודשים מאסר וכן עונש מאסר מותנה לאחר שהורשע בעבירות טרור, וזאת לאור מעורבותו בתכנון וקשירת קשר לביצוע פיגועים בישראלים – וכן לאור מעורבותו בקידום פעילות הקשורה לחמאס בהר הבית.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

על פי כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, רישק תכנן יחד עם מחבלים נוספים לבצע פיגועים נגד ישראלים –  במסגרתם הנאשם ושותפיו יחטפו חיילים ישראלים לצורך עסקאות חילופי אסירים, או יבצעו פיגועי ירי נגד כוחות הביטחון וכן יחסלו את חבר כנסת איתמר בן גביר, אשר לגביו היה להם מידע על מסלול הליכתו –  והכל מתוך מניע לאומני אידיאולוגי.

רישק הואשם כי פעל להשגת מימון לקניית נשק ותחמושת, ותכנן לגייס אדם לביצוע פיגוע ירי במהלך צעדת הדגלים בירושלים. בנוסף הואשם רישק כי נטל חלק בפעילותו הארגונית של החמאס וגייס חברים לפעילות הטרור.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות להחמיר בענישה של הנאשם גם לאור מלחמת חרבות ברזל וקבע: “…נתנו את דעתנו גם לאירועי הטרור הרצחני המתרחשים בישראל החל משבעה באוקטובר 2023. אף שהנאשם עבר את העבירות לפני ההקצנה שחלה במועד האמור בחומרת אירועי הטרור וריבויים, ואף שהרשעתו על פי הודאתו ניתנה לפני מועד זה, לא ניתן לחלוק על כך כי בגזירת הדין שיקולי הלימה מחייבים לתת ביטוי מסוים לאירועים האמורים”.

בתגובה לגזר הדין, אמר עו”ד אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים, אשר ניהל את התיק: “אנו מברכים על העונש שגזר בית המשפט, אשר משקף את חומרת מעשיו של הנאשם. חומרה זאת מתחדדת יתר שאת נוכח אירועי השעה, וטוב עשה בית המשפט שנתן לכך ביטוי בגזירת העונש. הפרקליטות תמשך להאבק בעבירות הטרור בכלל ובארגון החמאס בפרט במטרה להילחם בהם ככל הניתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות