נדרשו לשלם מאות שקלים: קנס על שימוש בטלפון ה’כשר’ בשבת

בגלל שילדים שיחקו עם הטלפון: חרדים שבוצעו שיחות טלפון מהמכשיר "הכשר" שלהם בשבת נקנסו במאות שקלים • 'רמי לוי תקשורת': "ועדת הרבנים דרשה"
חרדים 10
י"ט סיון התשפ"ד / 25.06.2024 13:41

חרדים המשתמשים בטלפון ‘כשר’ – ללא מסרונים ואינטרנט – נקנסו במאות שקלים בשל שיחות שבוצעו בשבת מהטלפון שלהם. בין היתר מדובר בשיחות למוקדי חירום של פיקוד העורף. כך דיווח היום (שלישי) שילה פריד ב-ynet ו’ידיעות אחרונות’.

נפתחה הגרלת דירה בהנחה: איך מוציאים זכאות? מי זכאי להשתתף?

בדיעבד מתברר כי חלק מהתנאים לקבלת אישור לקו טלפון ‘כשר’ על ידי ועדת הרבנים הוא להסכים להיקנס על שימוש בטלפון בשבתות ובחגים.

“פתאום גיליתי שירד לי מהאשראי סכום של 540 שקלים, הסתכלתי בחשבונית. הלכתי לחנות שדרכה רכשתי את הקו. עשיתי קו של 12 שקל בחודש לא כדי לשלם סכום כזה”, צוטט צעיר חרדי בדיווח.

“מה שיכול להיות זה שאחד הילדים נגע בטלפון והוציא שיחה של כמה דקות. לא הודיעו לי על שום סעיף כזה. עברתי על פרסומות שלהם. לא ראיתי דבר כזה, גם לא באותיות הקטנות, אולי זה הופיע באחד מהמון המסמכים שיש כשמקבלים קו מהחברה”.

מקרה נוסף הוא של אב חרדי שגילה כי אחד מילדיו הקטנים שיחק בטלפון בשבת – והתקשר. בשל אופן פעילות הטלפון, אשר חוזר לשיחות שהתנתקו מעצמן, השיחה נותקה כעבור שעה והטלפון חייג באופן אוטומטי שוב, וכך נספרו חמש שעות שיחה באותה שבת אחרי הצהריים – וסכום התשלום הגיע ליותר מ-1,400 שקלים, במקום 30 שקלים.

ב’ידיעות צוין, כי מעבר לכך, במהלך המלחמה הציעו קווי הטלפון הכשרים גם שירות של התראות פיקוד העורף: מפני שמדובר במכשיר ללא יכולת לקבל הודעות כתובות – בעת אזעקת אמת מקבל הלקוח שיחה מפיקוד העורף, והוא יכול לחזור למספר ולשמוע באילו יישובים יש להיכנס למרחב המוגן.

על פי ההלכה, בעת פיקוח נפש או חשש ביטחוני ניתן להתקשר ולשמוע את מיקום האזעקות, אך ניתוק השיחה נחשב לפעולה לא נחוצה ואסורה בשבת. במקרים כאלה השיחה נמשכה זמן ארוך והגיעה לסכום חודשי של מאות שקלים.

מחברת ‘רמי לוי תקשורת’, המפעילה את הקווים הכשרים נמסר ל’ידיעות’: “חיוב על שיחות בשבת למנויים כשרים הוא דרישה של ועדת הרבנים בהסכם שלנו איתם. אנו מחויבים לחייב את המנויים הכשרים על שיחות בשבת (מסיבות של ועדת הרבנים, שאינה מעוניינת שאוכלוסיות שאינן שייכות למגזרים שלהם יעשו שימוש בסימים שלהם למטרות אחרות).

“נושא החיוב של דקות בשבת ידוע לכל הלקוחות וכל לקוח שמצטרף לרמי לוי תקשורת (לרבות בהתאם לדרישות הרגולציה) חייב לחתום על טופס גישה לשירות (טגל”ש), שבו מופיע במפורש החיוב של שיחות בשבת”.

עוד נמסר: “אחדד ואומר שבחברתנו הסדרנו את הנושא הנ”ל כנוהל, ומקרים אלו מטופלים ברגישות רבה. מרבית הפניות בנושא מקבלות היענות לבקשה ומסתיימות לשביעות רצון הלקוח. בימים לא קלים אלו, במקרים שבהם לקוחותינו פנו לגופי ביטחון, חירום והצלה בשבתות או במועדי ישראל, אנו מזכים את מלוא החיוב בגין שיחות אלו כנוהל מוסדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות