310 מבני מנוחה ותפעול: שדרוג תנאי נהגי האוטובוסים בכל הארץ

תוכניתה של שרת התחבורה מירי רגב לשדרוג תנאיהם של נהגי האוטובוסים אושרה בוועדה לתשתיות לאומיות • התוכנית כוללת הקמה של כ-310 מבני מנוחה ותפעול לרווחת הנהגים במסופי האוטובוסים בכל רחבי הארץ
יוני גרין
י"ט סיון התשפ"ד / 25.06.2024 01:38

התוכנית האסטרטגית לפיתוח התחבורה הציבורית בפריסה ארצית ושיפור תנאי עובדי התחבורה הציבורית עולה שלב: הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) אישרה היום (שני) את תת”ל 131, התוכנית לתשתית לאומית לתכנון והקמה של מבני מנוחה, תפעול ומנהלה לנהגים בכ-310 מסופי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ.

העירייה בכנס תקדימי על ילדים שקופים ודחויים

המבנים מיועדים לשרת 18 אלף נהגים ויוכלו להיבנות בפרק זמן קצר.

התוכנית, שאותה יזמה שרת התחבורה מירי רגב מקודמת על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, ונועדה לספק מענה למחסור במבנים לנהגים, אשר השפיע לרעה על תנאי העבודה של הנהגים ועל איכות השירות לציבור.

הקמת המבנים שאושרו היום תספק לנהגים תנאי עבודה נאותים ומקום להתרעננות ומנוחה בין הנסיעות, ובכך תשפר את איכות השירות ואת הבטיחות בתחבורה הציבורית. שיפור תנאי העבודה של הנהגים צפוי למשוך עובדים חדשים לענף אשר סובל ממחסור בכוח אדם.

השרה רגב: “קידום התחבורה הציבורית הוא יעד לאומי וחלק מחזון התחבורה שאני מקדמת מיום כניסתי לתפקיד. האוטובוסים מהווים מרכיב מרכזי במערך התחבורה הציבורית, אך כדי שהם יוכלו להציע חלופה אטרקטיבית לרכב הפרטי, עליהם לספק לנוסע שירות אמין ואיכותי בתדירות גבוהה. לשם כך משרדנו פועל בהתמדה לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, לתנאי שכר הולמים ולהבטחת בטיחות הנהגים מפני אלימות. ההחלטה שהעברנו היום, על הקמת מאות מבני מנוחה והתרעננות בכל הארץ, היא צעד נוסף לעידוד המעבר לתחבורה ציבורית יעילה, מהירה וירוקה, ולהשארת הרכב הפרטי בבית במטרה להפחית את עומסי התנועה בכבישים.”

תת”ל 131 היא חלק מתוכנית אסטרטגית נרחבת של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה הציבורית באמצעות חברת נתיבי איילון, להסדרה סטטוטורית ולהקמת תשתיות תחבורה ציבורית איכותית בכל רחבי הארץ, שנועדו להרחיב ולשפר משמעותית את השירות ואת השימוש בתחבורה ציבורית.

התוכנית האסטרטגית כוללת הסדרה ובנייה של מאות מסופי תחבורה חדישים, פיתוח חניונים ושדרוג תחנות מרכזיות, בדגש על תשתיות לאוטובוסים חשמליים. משרד התחבורה שואף להעביר עד שנת 2026 את מרבית הצי העירוני להטענה חשמלית ונקייה.

במרבית מתקני התחבורה הציבורית אין כיום תכנית מפורטת מאושרת המאפשרת להקים מבנים תפעוליים לרווחת הנהגים, שישמשו למנוחה, שירותים, מנהלה ותפעול המסוף. בחלק מהמתקנים פועלים פתרונות מאולתרים ובחלקם לא ניתנו פתרונות כלשהם. מצב זה פוגע בעבודת נהגי התחבורה הציבורית, המבלים שעות רבות בכבישים העמוסים, וכך מפחית את האטרקטיביות של המקצוע ותורם למחסור בנהגים, שאינו מאפשר לספק שירות איכותי בתדירות גבוהה.

תת”ל 131 שאושרה היום, מתבססת על ייעודי קרקע מאושרים, ואינה כוללת שינוי ייעודי קרקע. התכנית מקצה זכויות להקמת מבנים אלה בכ-310 מסופי תחבורה ברחבי הארץ ותאפשר את הקמתם של מאות המבנים הנחוצים בטווח זמן קצר.

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן: “ההחלטה שעברה היום מאפשרת לנו לקדם באופן מיידי תהליכי תכנון והקמה של מאות מבנים במסופי התחבורה בכל רחבי הארץ, שישדרגו את תנאי העבודה של נהגי האוטובוסים ללא הכר. רווחת הנהג משפיעה באופן ישיר על איכות השירות שאותו הוא מספק לנוסעים, כמו גם על בטיחות הנסיעה. המטרה: חווית נסיעה טובה ומהנה יותר, שתשכנע עוד ועוד נהגים להעדיף את התחבורה הציבורית על הרכב הפרטי. כי זה העתיד – ואין דרך אחרת.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות