הדובר לשעבר של לפיד: “צריכים סיפוח דה פקטו של נתח מהרצועה”

חרדים 10
|
י"ט סיון התשפ"ד / 25.06.2024 01:17
רועי קונקול, מי ששימש שנים ארוכות כדוברו של יאיר לפיד, הסכים בטוויטר עם שמעון נטף – שטען: “כיבוש ונטילת שטח מהעזתים, זה הדבר הכמעט יחיד שהפלסטינים תופסים ככישלון ותבוסה” • קונקול: “המחנאות המטופשת והילדותית מונעת מאיתנו כל דיון ענייני”

רועי קונקול, ששימש במשך שנים ארוכות כדוברו של יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, טען הערב (שני), בציוץ בטוויטר, כי על ישראל היה לספח שטח מרצועת עזה.

“היינו צריכים להיות אחרי סיפוח דה פקטו של נתח מרצועת עזה לטובת צרכים ביטחוניים והגדלת שדות החקלאות של העוטף”, כתב קונקול.

הוא הוסיף: “המחנאות המטופשת והילדותית מונעת מאיתנו כל דיון ענייני, לא רק בנושא הזה”.

את הדברים צייץ קונקול בתגובה לדברים שכתב שמעון נטף, דוקטורנט למשפטים באוניברסיטת קולומביה: “אחד הדברים המובהקים שברור לכל בר דעת שנדרשים במסגרת תוצאות המלחמה, הוא כיבוש ונטילת שטח מהעזתים. זה הדבר הכמעט יחיד שהפלסטינים תופסים ככישלון ותבוסה, והוא נדרש כמחיר קיצוני וחריג לאירוע קיצוני וחריג (הטבח), בלי שום קשר לערכים דתיים בדבר קדושת הארץ”.

נטף הסביר מדוע אין למהלך המתבקש תומכים רבים: “הבעיה היא שכל הצעה כזו נתפסת כ’משיחית’, וכנובעת מתפיסת עולם של ‘ארץ ישראל השלימה’. גם לא עוזר לכך שרוב מי שמציע הצעות בכיוון הם חובשי כיפה.

“וזו עוד דוגמה לאיך שהוויכוחים הפנימיים בינינו מונעים מאיתנו לעשות את מה שצריך, כדי להרתיע ולהסיג לאחור את אויבינו”.

נטף חגג לאחרונה ניצחון קטן על הסטודנטים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה, זאת לאחר שהוא זומן לשימוע במחלקת המשמעת של האוניברסיטה בשל תלונות שהתקבלו נגדו – בגלל תגובה עוקצנית שכתב ברשת הטוויטר וביקשה להציף את נושא האלימות המינית של חמאס.

לאחר השימוע, שבו סיפר על חוויותיו משירות המילואים בימים הראשונים למלחמה, הטענות נגדו נדחו על הסף.