יתדרדר לרצח? אלוף במיל’ גיא צור: נתניהו בוגד, הפך לאויב העם, נבל

מפקד זרוע היבשה לשעבר כינה במהלך הפגנה בירושלים את ראש הממשלה "בוגד" ו"נבל" • הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ מפציר בראשי מערכת הבטחון: "להעמיד את נתניהו במקומו"
חרדים 10
י"ט סיון התשפ"ד / 24.06.2024 23:45

אלוף במיל’ גיא צור, לשעבר מפקד זרוע היבשה, כינה במהלך הפגנה בירושלים לפני כשבוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו “בוגד”.

“נתניהו בוגד, הפך לאויב העם וצריך להדיחו מהר ככל שניתן”, אמר צור – ופירט: “הדרך לעשות את זה היא לדבר עם עוד ועוד ציבורים שיצאו לרחובות ולא יחזרו לביתם עד שהנבל ילך”.

בתגובה לערוץ 14 חזר בו צור מהשימוש במילה ‘בוגד’. “כוונתי היא לבגידה בערכים הדמוקרטיים בערכי אחדות החברה הישראלית בסיכוי החטופים להינצל, בגידה בערכי הציונות. השימוש בהגדרה ‘בוגד’ הוא פחות מוצלח כאמירה כללית לעניין”.

עורך העיתון ‘בשבע’ עמנואל שילה כתב לאחר פרסום דבריו של צור: “רמת ההסתה נגד נתניהו הגיעה לטירוף חסר תקדים. הדברים שנאמרים על נתניהו מפי דוברים מרכזיים, מעל לבמה, חמורים בהרבה ממה שנאמר בשעתו על יצחק רבין בהפגנות הימין נגד אוסלו”.

הוא הסביר כי “כאשר מפגיני ימין כינו את רבין ‘בוגד’, יו”ר האופוזיציה דאז בנימין נתניהו הכריז מעל לבמה: ‘הוא לא בוגד, הוא טועה בגדול, והוא גם יפנה את דרכו, אבל הוא איננו בוגד’. זה לא הפריע לשמאל להאשים אותו בדיעבד בהסתה ובאחריות לרצח.

“אם ימשיכו מנהיגי האופוזיציה – גנץ, לפיד, סער, ליברמן, יאיר גולן – לשתוק לנוכח ההסתה המסוכנת הזאת, הם לא יוכלו לרחוץ בניקיון כפיהם כשהאלימות המילולית תהפוך חלילה לאלימות פיזית”, הוסיף שילה. “גם הנשיא הרצוג צריך לזכור שתפקידו העיקרי הוא לאחד ולמנוע קרע בעם. הוא לא יכול ליהנות ממנעמי תפקידו הרם תוך שהוא עובר בשתיקה על קמפיין ההסתה המסוכן הזה”.

לפי הדיווח בערוץ 14, גנרל אחר בדימוס, דן חלוץ, נאם במוצאי שבת האחרונה בהרצליה שם “הזהיר” את ראש הממשלה שלא יתקוף בלבנון. בנוסף הוא קרא לראשי מערכת הביטחון “להעמיד” את ראש הממשלה “במקומו”.

“אני מזהיר אותך מפני מלחמה בלבנון בעת הזאת”, נאם הרמטכ”ל לשעבר דן חלוץ, “ואני קצת מנוסה במלחמה בלבנון. אם לא תמצא את האלטרנטיבות נבוא איתך חשבון. אתה תישא את דם הנופלים העתידיים על ראשך”.

אחר כך קרא לראשי מערכת הבטחון להגביל את נתניהו. לדבריו, לא מדובר בהפיכה צבאית. ”

אני קורא לרמטכ”ל, לראש המוסד לראש השב”כ – לא להיגרר אחרי השגעונות האישיים של ראש ממשלת ישראל ולהעמיד אותו במקומו. לא הפיכות חס ושלום, אבל בהחלט לדפוק על שולחן ולהגיד עד כאן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות