השתתפות בהגרלת ‘דירה בהנחה’? אפשר להזדהות לא רק בוואטסאפ

תושבת מודיעין עילית התלוננה כי לצורך הרשמה ל'דירה בהנחה' דרשו ממנה זיהוי בוואטסאפ - אך היא אינה מחזיקה במכשיר חכם • נציבות התלונות במשרד מבקר המדינה פנתה למשרד השיכון והוחלט: יש זכאות לבצע זאת ב'זום'
יוני גרין
י"ח סיון התשפ"ד / 24.06.2024 15:59

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, מפרסם היום (שני) את דוח נציב תלונות הציבור השנתי. על פי הדוח, בשנת 2023 התקבלו בנציבות תלונות הציבור 22,356 מכתבי תלונה – גידול של 7% לעומת מספרם בשנת 2022.

בדוח עולה גם הנתון הבא: מבין כלל המתלוננים היהודים לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה בשנת 2023 – 31.5% נמנים על החברה החרדית.

מדובר בשנת שיא בכמות התלונות שהתקבלו: בשנים 2023-2019 חל גידול של 57% במספר מכתבי התלונה שהתקבלו בנציבות. 43% מהתלונות שלנציבות הייתה סמכות לברר אותן בשנת 2023 נמצאו מוצדקות או באו על תיקונן (שיעור קרוב לזה של שנת 2022 – 44%).

31.4% מהתלונות שטופלו בשנת 2023 עסקו בנושא השירות לציבור – ו-52.6% מהן נמצאו מוצדקות. בשל חשיבות הנושא, תפרסם הנציבות בשנת 2024 דוח מיוחד שיעסוק בנושא טיב השירות שנותנים הגופים הציבוריים במדינת ישראל.

במסגרת הדוח מציין המבקר דוגמא לתלונה הקשורה במגזר החרדי, כאשר תושבת מודיעין עילית ביקשה להשתתף בהגרלה שמנהל משרד הבינוי והשיכון ל’דירה בהנחה’ באמצעות חברות הרשמה.

לצורך קבלת אישור זכאות להשתתף בהגרלה היא נדרשה לאמת את זהותה באמצעות שיחת וידאו בוואטסאפ.

המתלוננת שהגישה את התלונה לנציבות התלונות במשרד המבקר ציינה, כי היא אינה מחזיקה בטלפון חכם מטעמי דת, ועל כן ביקשה להשתמש בחלופה אחרת של זיהוי, דוגמת שיחה באמצעות זום – אך בקשתה נדחתה.

נציג חברת ההרשמה הציע לה להגיע לאחד מסניפיהם לצורך השלמת הליך ההזדהות, אך אין סניף סמוך לביתה.

בעקבות התערבות הנציבות, השלימה המתלוננת את הליך ההזדהות – ומשרד השיכון הנחה את חברות ההרשמה כי במקרה שמבקש אישור זכאות אינו יכול לבצע שיחת וידאו באמצעות וואטסאפ, הוא רשאי לבצע זאת באמצעות זום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות