ליברמן: יש סקרים טובים. נעים להריח אבל אסור לבלוע

אריה ריבקינד
|
י"ח סיון התשפ"ד / 24.06.2024 15:32
יו”ר ישראל ביתנו התייחס לסקרים המחמיאים למפלגה וגם לריצה משותפת בימין: “אי אפשר על סמך סקרים בלבד לקבל החלטות, לכן בבוא היום נקבל החלטות” • “האם ארצה להיות ראשון? היום, מבחינת הניסיון והיכולת להתמודד עם כל האתגרים, חושב שאני בנוי טוב יותר מכל מועמד אחר”

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת,  כי הנתונים שהוא רואה בסקרים בנוגע למפלגתו ולמפלגת ימין מאוחדת מחמיאים לו,  אך אסור להיכנס לשאננות בגללם.

“קודם כל אני חוזר בפעם המאה על האמירה של שמעון פרס בנוגע לסקרים, נעים להריח אבל אסור לבלוע”, אמר ליברמן. “אכן יש סקרים טובים, אבל אני לא חושב שאפשר על סמך סקרים בלבד לקבל החלטות, לכן בבוא היום נקבל החלטות”.

הוא סיפר: “אנחנו נמצאים בקשר אחד עם השני כל הזמן, יש שיחות כנות וטובות ובבוא היום נקבל החלטה משותפת. אני חוזר ואומר – אני לא מתעקש על שום דבר, לגבי המיקום שלי ברשימה והאם ארצה להיות ראשון? נכון להיום מבחינת הניסיון והיכולת להתמודד עם כל האתגרים אני חושב שאני בנוי טוב יותר מכל מועמד אחר”.

לדבריו, “גם קפקא לא היה מעלה על דעתו את המציאות המטורפת והמעוותת שיצרה הממשלה הנוכחית. היום, בו זמנית מצד אחד מקדמים את חוק ההשתמטות ומהצד השני מאריכים את שירות המילואים לאלו שעושים מילואים ונושאים בנטל. בנוסף לכך, הממשלה הזו ממשיכה בשוד הקופה הציבורית בוועדת הכספים”.

הוא המשיך והצליף: “מה שקורה בין שר הביטחון לראש הממשלה זה דבר שלא ראיתי מעולם ואני הרבה שנים מבלה בבית הזה. בהפרש של 6 שעות, שר הביטחון מוציא סרטון משדה התעופה בדרך לארה”ב עם מסר אחד ובאותו הבוקר ראש הממשלה משחרר מסר הפוך לגמרי – ככה אי אפשר לנהל מלחמה. השאלה הבסיסית היא האם לממשלה הזו יש מסוגלות להוביל את עם ישראל לחוף מבטחים? התשובה ברורה והיא לא.

“כשראש הממשלה ושר הביטחון חודשים לא מדברים אחד עם השני, כשראש הממשלה אוסר על ראש המוסד והשב”כ להיפגש עם שר הביטחון, וכשראש הממשלה מאשים את השר לביטחון לאומי בהדלפות מהקבינט ומורה למזכיר הממשלה לפתוח בחקירה פלילית, זה בלתי מתקבל על הדעת, ורצוי שהממשלה הזו תרד מהבמה מהר ככל האפשר”.

על אפשרות של מלחמה בצפון אמר: “השיקול חייב להיות כולל, יש לנו יותר מדי חזיתות מול לבנון, חמאס, החות’ים, המילציות והאיראנים. פתיחת מלחמה חייבת להיות פונקציה של כמה סוגיות שחייבים לבדוק לעומק, קודם כל תכנית מבצעית עדכנית ומפורטת, הבנה של איך נסיים את המערכה ולא רק איך נפתח אותה, האם יש מספיק כוחות כשירים, מה רמת החימושים מבחינת המלאי ומה רמת המוטיבציה של המפקדים והחיילים בשטח”.

על ההצבעה להארכת שירות המילואים אמר: “אנחנו נצביע נגד. מכאן אני קורא לכל החברים בקואליציה להתנות את התמיכה בחוק בקידום חוק גיוס אחיד לכולם”.