ציפי יודקין הטיחה: ‘משרד הביטחון אטומים, דיברו אליי בצורה פוגעת’

משפחתו של סרן ישראל יודקין הי"ד מכפר חב"ד מבקשת להוסיף את הכיתוב "השם יקום דמו" על מצבתו בהר הרצל • אבל מערכת הביטחון מסרבת • האם השכולה: "אפשרתי את הגיוס כי זו מדינה יהודית" • האח דובי: "משרד הביטחון מתעמר במשפחות שכולות"
יוני גרין
י"ח סיון התשפ"ד / 24.06.2024 12:41

משפחתו של סרן ישראל יודקין הי”ד מכפר חב”ד, שנפל לפני יותר מחודש בקרב ברצועת עזה, מבקשת להוסיף את הכיתוב “השם יקום דמו” על מצבתו בהר הרצל. אולם, מערכת הביטחון מסרבת לבקשה, בטענה לשמירה על אחידות כיתוב המצבות.

בגלל האטימות של משרד הביטחון, כעת המצבה עומדת ריקה.

ציפי יודקין, אמו של סרן ישראל הי”ד שוחחה היום (שני) עם ישראל כהן ויקי אדמקר ברדיו ‘קול ברמה’.  “אנחנו חיים במדינה יהודית, כשאדם נהרג על קידוש השם כותבים השם יקום דמו. יש לי ארבעה בנים בצבא, אפשרתי את הגיוס כי זו מדינה יהודית. הצבא בא עם נוסח שאני צריכה לאשר אותו ולא מתחשב בנו”

היא האשימה: “משרד הביטחון אטומים. הם אומרים שעושים הכל למען משפחות השכול – אבל הם עושים בדיוק ההפך”.

על היחס ממשרד הביטחון אמרה ציפי: “דיברו אליי בצורה פוגעת כלפי אדם באופן כללי, וכמובן כלפי אם שכולה. מישהו אמר במשרד הביטחון: ‘את לא תנצחי במאבק הזה, אם את לא מעוניינת נשאיר מצבה חלקה’. עד היום לא בקשר איתנו מספר שבועות ואני דורשת שיתנו לנו לכתוב הי”ד”.

רב סרן דובי יודקין, אחיו של סרן ישראל הי”ד תיאר בתכנית ‘ישראל הבוקר’ בערוץ 14, את מסכת הייסורים שעוברת המשפחה מאז נפילתו של ישראל הי”ד: “משרד הביטחון מתעמר במשפחות שכולות”.

“הסיפור מתחיל ביום שבו אחי נפל”, סיפר האח. “נציגים של צה”ל הגיעו לבית הוריי בכפר חב”ד. אנחנו משפחה חרדית עם ארבעה אחים משרתים, והוריי ביקשו לכבד את מנהגי היהדות. הצבא התחייב שלא יהיו קונפליקטים, ובמשך שלושת השבועות הראשונים אכן הכל התנהל כראוי”.

אולם, לאחר שלושה שבועות הגיעו נציגים של משרד הביטחון לשוחח על נוסח המצבה. רב כפר חב”ד הסביר להוריו של סרן יודקין שיש להוסיף את הכיתוב “השם יקום דמו”. אך למחרת, אמו של ישראל קיבלה שיחה ממספר חסום והופעל עליה לחץ לחתום על נוסח סטנדרטי. “אמא שלי קיבלה טלפון מאדם שהציג את עצמו בשם הפרטי ואמר לה ‘כדאי לך לחתום, אם לא תחתמי נשאיר לך מצבה חלקה’. אמא שלי הייתה בשוק”, תיאר דובי.

האח המשיך ותיאר את ההתנהלות של משרד הביטחון כ”מתעמרת במשפחות שכולות”. לדבריו, מאז שהמשפחה החלה להתראיין בתקשורת, עשרות משפחות פנו אליהם עם סיפורים דומים. “משפחות שמו מצבה וגנבו להם אותה, ואחרות נאלצו להגיע לבג”ץ כדי להוסיף כיתוב אישי”.

“הביטוי ‘השם יקום דמו’ הוא ביטוי יהודי שכתוב על אנשים בשואה ולאורך ההיסטוריה היהודית”, אמר דובי והדגיש: “משפחות השכול אין להן את היכולת להילחם מול משרד הביטחון. הסוף יהיה שיאפשרו להם לכתוב את מה שהם מבקשים אחרי מאבק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות