רכז הביטחון של מטולה: אם יגמר בהסכם? 50% מהתושבים לא יחזרו

חרדים 10
|
י"ח סיון התשפ"ד / 24.06.2024 12:16
יוסי לוית, רבש”צ מטולה, סיפר על תחושותיו הקשות לאחר התקרית הביטחונית בה נפצעו שניים מחברי כיתת הכוננות: “יש משפחות שלא יחזרו אלא אם חיזבאללה יהיו רחוקים 15 ק”מ מאיתנו”

יוסי לוית, חקלאי ורבש”צ המושבה מטולה, התייחס הבוקר (שני) לפציעתם באורח קשה וקח של שניים מחברי כיתת הכוננות של המושבה מירי חיזבאללה אמש.

השניים נפגעו בעת  שסייעו לבני משפחה לאסוף את החפצים מביתם שעלה בלהבות בעקבות ירי של חיזבאללה בשבת. שני פצועים פונו למרכז הרפואי רמב”ם בחיפה תחת אש.

לוית סיפר ברדיו 103FM: “עברנו לילה קשה. הגיעו תושבים למטולה, יום לפני זה היו ספירות גדולות בשכונה שלנו על ההר שחטפה נ”ט והגענו לכבות את זה. היו שני בתים שנשרפו כליל ונשארו רק הממ”דים.

“המשפחות ביקשו לבוא ולקחת את הדברים. האירוע הזה שקרה, עלו שתי משפחות, חטפנו טיל נ”ט ושניים מהחברים שלנו נפצעו אחד קשה ואחד קל”, תיאר את האירוע. “אלה חברים שלנו, שמונה חודשים אנחנו ביחד”,

הוא ציין כי הסכם מדיני בגבול יגרום לכך שרבים מהתושבים לא יחזרו לבתיהם. “אם זה הסכם ואנחנו יודעים כמה הם ממלאים הסכמים, אז אני לא מאמין ש-50% מהתושבים יחזרו, אחרי מה שהיה ב-7 לאוקטובר. אימהות ואבות צעירים לא ישנו בלילה אם הילדים שלהם יהיו במטולה. אני חקלאי אז יש לי את האדמה שלי, אז אני אחזור. אבל יש משפחות שאני יודע שלא יחזרו, אלא אם חיזבאללה יהיו רחוקים 15 ק”מ מאיתנו”.