רוטמן לשקד: בחרת לרמות בוחרייך ולמכור את הערכים עבור השלטון

חרדים 10
|
י"ח סיון התשפ"ד / 24.06.2024 09:58
אחרי שאיילת שקד מתחה בטוויטר ביקורת על יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ בנוגע לחוק החשמל – ח”כ שמחה רוטמן תקף את השרה לשעבר: “ברחת מדיון בזמן אמת ואת יודעת גם למה”

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, התעמת ברשת הטוויטר עם השרה לשעבר איילת שקד – אחרי שמתחה ביקורת על יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’.

שקד טענה כי סמוטריץ’ וחברי מפלגתו ניהלו “קמפיין שקרי” בנוגע לחוק החשמל. “אתם חייבים לציבור תשובות: 1. למה עד היום לא טרחתם לבטל את חוק החשמל אם הוא היה ‘אסון’? 2. למה קואליציית ‘ימין על מלא’ מרחיבה את החוק בצורה מופקרת?”

רוטמן השיב לה: “איילת, בפוליטיקה הישראלית יש דיון על תוכן של חוק. לדיון הזה בצלאל סמוטריץ’ הזמין אותך בסוף שנת 2021, וממנו ברחת בזמן אמת, ואת יודעת גם למה ברחת”.

הוא הוסיף: “אני שמח שנזכרת כעת, אבל לבצלאל יש משימות חשובות יותר כרגע, למשל לדאוג לנצחון במלחמה על החמאס (התנועה האחות של השותפים הקואליציוניים שלך, זוכרת?) או להסדרת היישובים ביהודה ושומרון (את אביתר ואת ההבטחות להסדרתו את בוודאי זוכרת, גם אנחנו, רק שאצלנו יש מנהג משונה כזה, להשתדל לעמוד בהבטחות)”.

לדבריו, שקד בחרה לנהל את הדיון על החוק עם מנסור עבאס ולא עם הימין. “יש נקודה חשובה אפילו יותר, והיא מוקדמת לדיונים לגבי תוכנו של חוק זה או אחר. הנקודה היא עם מי מנהלים את הדיונים על החוקים שמקדמים ועם מי לא. בנושא חוק החשמל, היית יכולה לנהל דיון עם בצלאל, או אפילו עם בני העדה הדרוזית שכרתו עם מדינת ישראל ברית דמים. אולי היית מגיעה להסכמה ואולי לא. בחרת אחרת. בחרת לרמות את בוחרייך ולמכור את הערכים עבור השלטון, ולבחירה שכזו, יש משמעות.

“אחת המשמעויות העיקריות היא שתמיד תצטרכי לחיות עם העובדה שאת הפשרות ואת השיחות על חוק החשמל עשית עם הבחור הזה” – וצירף תמונה של חבר הכנסת ואליד טהא מרע”ם.