איבר לוחם שנפל הושתל בילדה ערביה – בניגוד לדרישת הוריו

הוריו של לוחם שנפל בקרב בעזה גילו במפתיע כי אחד מאיבריו של בנם הושתל בילדה ערביה ממזרח ירושלים - למרות שהציבו מראש דרישה כי איבריו יושתלו בחולים יהודים בלבד • משרד הבריאות: "נהלי חלוקת האיברים להשתלה בין תושבי ישראל מבוססים על קריטריונים רפואיים בלבד"
חרדים 10
י"ז סיון התשפ"ד / 23.06.2024 17:20

הוריו של חייל שנפל בעזה לאחרונה הביעו את הסכמתם לתרום את איבריו, אך הציבו תנאי שמנוגד להנחיות משרד הבריאות: לאפשר את התרומה אך ורק לחולים יהודים בלבד.

אלא שלפי דיווח של יואב אבן בחדשות 12, למרות דרישתם – אחד האיברים הושתל בגופה של ילדה ערביה.

על פי הדיווח, דרישת ההורים לתרומה ליהודים בלבד היתה אמורה לפסול את תרומת האיברים כולה, שכן היא מנוגדת להנחיות משרד הבריאות – ובאחרונה אף נפסלו תרומות איברים מצד משפחות חיילים שנפלו בעזה, לאחר שהיתנו את מתן התרומה ליהודים בלבד.

במקרה המדובר, מסיבה שטרם הובהרה, תרומת האיברים לא נפסלה, בעוד ההורים השכולים הבינו שהדרישה שהציבו נענתה בחיוב.

אלא שמספר שבועות לאחר התרומה, ההורים גילו במקרה שאחד מאיבריו של בנם המנוח הושתל בגופה של ילדה ערביה ממזרח ירושלים – וזעמו על כך.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “בהתאם לחוק השתלת איברים, נהלי חלוקת האיברים להשתלה בין תושבי ישראל מבוססים על קריטריונים רפואיים בלבד, דבר הנועד להבטיח שהחולה הזקוק ביותר מבחינה רפואית לתרומת איבר יקבל את התרומה, וכל התניה או שיקול אחר אינם מובאים בחשבון.

“הערך העליון במערכת הבריאות הוא ערך החיים וזאת ללא הבדל בין אדם לאדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות