ח”כ מלינובסקי: “מאיימים על אמא של גיבור שנפל. איפה אנחנו חיים?!”

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שהחתימה 20 חברי כנסת ושרים מכל סיעות המשכן, פנתה לשר הביטחון בדרישה להיענות לבקשת משפחת יודקין ולצרף את המילים הי"ד ליד שמו • גם יו"ר הכנסת שיגר מכתב: "בנסיבות העניין לרצון המשפחה יש משקל עודף וגובר"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"ד / 23.06.2024 16:34

סאגת המצבה הריקה: משפחתו של הלוחם ישראל יודקין הי”ד, שנפל לפני יותר מחודש ברצועת עזה, עלתה בחמישי האחרון – יום ‘השלושים’ – לקברו בבית העלמין הצבאי בהר הרצל – אך מצבתו נותרה ריקה וללא כיתוב, בשל סירוב משרד הביטחון לבקשת המשפחה לכתוב על המצבה “השם יקום דמו”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שהתגייסה כבר בשבוע שעבר לסייע למשפחה, פנתה הבוקר לשר הביטחון  יואב גלנט, בדרישה להיענות לבקשת משפחת יודקין ולצרף את המילים הי”ד ליד שמו.

“מערכת הביטחון חייבת להחליף דיסקט!”, אמרה ח”כ מלינובסקי. “שלחתי הבוקר מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, ליו”ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין, וליו”ר יד לבנים אלי בן בדרישה להתחשב בבקשת משפחת יודקין לצרף את האותיות הי”ד ליד השם במצבה של בן המשפחה סרן ישראל יודקין ז”ל שנפל בקרב.

“לא ייתכן שאנשים מאגף ההנצחה יאיימו על אמא של גיבור שנפל, כי אם היא לא תחתום על טופס המצבה, תישאר לה מצבה ריקה. איפה אנחנו חיים?!”

הח”כית הוסיפה: “נדהמתי מההתגייסות, גם מהכנסת וגם מהממשלה, ליוזמה עם הצטרפות 19 חברי כנסת ושרים, כמעט מכל סיעות הבית, אופוזיציה וקואליציה לדרישה – תודה לכם השרים יעקב מרגי ושלמה קרעי, חברי הכנסת מיכל וולדיגר, אוהד טל, אברהם בצלאל, צביקה פוגל, יצחק פינדרוס, ארז מלול, מאיר כהן, לימור סון הר מלך, צבי סוכות, יונתן מישרקי, יוסף טייב, מיכאל ביטון, ולדימיר בליאק, אושר שקלים, בועז טופורובסקי וזאב אלקין”.

הח”כית מישראל ביתנו הדגישה: “המציאות השתנתה – ומערכת הביטחון תתגמש עם הנהלים ותאפשר למשפחה השכולה לממש את רצונה, זה הדבר הצודק, זה הדבר המוסרי והיהודי לעשות”.

גם יו”ר הכנסת, ח”כ אמיר אוחנה, שיגר היום מכתב לשר הביטחון ולרמטכ”ל הרצי הלוי וכתב: “הגיעה אל שולחני פנייה ממשפחת יודקין אשר גילתה בלב שבור כי בקשתה לא נענתה, והמצבה נותרה חלקה. משפחת יודקין מכפר חב”ד, משפחה חרדית עם ארבעה ילדים המשרתים בצה”ל בגאווה, ביניהם רס”ן במילואים דובי יודקין, המשרת במילואים מהשבעה באוקטובר ועד היום, איבדה את היקר לה מכל”, כותב אוחנה לשניים.

יו”ר הכנס הוסיף: “אני ער לפעולות הברוכות שמשרד הביטחון מבצע כלפי המשפחות השכולות, אך דומני שבקשתם הצנועה של בני המשפחה היא המעט שבמעט”.

הוא הדגיש: “אין חולק כי לעקרון האחידות ישנו חשיבות רבה, אך דומני כי בנסיבות העניין, לרצון המשפחה וכיבוד הנפטר, יש משקל עודף וגובר. הביטוי ‘השם יקום דמו’ מלווה את העם היהודי דורות רבים ואין שום מניעה לאפשרו על מצבה צבאית, ודאי מקום בו המשפחה השכולה מבקשת זאת.

“לאור זאת, אבקשכם לשקול מחדש את ההחלטה, ולמלא את רצון המשפחה, לכבודם, לכבודו של חלל צה”ל ישראל יודקין הי”ד, ולכבודם של צבא ההגנה לישראל ומדינת ישראל”.

משפחת יודקין מתגוררת בכפר חב”ד. ארבעה מבניה משרתים בתפקידים קרביים ובמילואים מאז השבעה באוקטובר. ישראל הי”ד היה  הצעיר מבניהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות