דיווח: חיזבאללה מאחסן “כמויות אדירות” של נשק בנמל בביירות

ה'טלגרף הבריטי' חשף: חיזבאללה מאחסן טילים, נשק איראני ומטעני נפץ בנמל התעופה האזרחי רפיק אל-חרירי בבירות • המאגר כולל: טילי פלק, טילים בליסטיים וגם טילי M-600 ארוכי טווח • עובד בנמל התעופה: "סימן שהמצב מחמיר"
חרדים 10
י"ז סיון התשפ"ד / 23.06.2024 16:04

חיזבאללה מאחסן כמויות עצומות של טילים, נשק וחומרי נפץ איראניים בתוך נמל התעופה האזרחי רפיק אל-חרירי בביירות.

לפי חשיפה היום (ראשון) של עיתון ‘הטלגרף’ הבריטי, המאגר כולל בין היתר טילים איראנים מסוג פלק שבהם חיזבאללה השתמש במהלך הלחימה, טילי פתח 110 לטווח קצר, וגם טילי M-16 שהטווח שלהם מגיע ל-150-200 ק”מ.

לצד זאת, דווח כי במקום יש גם טילי נ”ט מסוג קורנט, וגם כמות גדולה של טילים בליסטיים מסוג בורקאן, לצד חומרי נפץ.

הדיווח, שלדברי העיתון מתבסס על מידע מחושפי שחיתויות בלבנון, מגביר את החשש כי נמל התעופה – הממוקם במרחק של ארבעה קילומטרים בלבד ממרכז העיר – יהפוך למטרה צבאית לגיטימית.

עובד בנמל התעופה אמר ל’טלגרף’: “זה חמור ביותר, קופסאות מסתוריות גדולות מגיעות בטיסות ישירות מאיראן. זה סימן שהמצב מחמיר. כשהם התחילו להגיע לנמל התעופה, חבריי ואני התחלנו לפחד, כי ידענו שמשהו מוזר קורה”.

העובד העלה חשש מתקיפה לעבר נמל התעופה או מפיצוץ שעלול לקרות גם מסיבות שאינן קשורות למלחמה, כפי שאירע בנמל התעופה בביירות בשנת 2020. “ביירות תהיה מנותקת מהעולם, שלא לדבר על מספר הנפגעים והנזק. זה רק עניין של זמן עד שיקרה אסון גם בנמל התעופה”.

בעבר כבר דווח כי חיזבאללה מאחסן נשק בתוך נמל התעופה של הבירה הלבנונית, אך מהדיווחים עתה עולה, כי מאז ה-7 באוקטובר אחסון הנשק גדל באופן משמעותי.

שר התחבורה הלבנוני כינס בבהילות מסיבת עיתונאים והכחיש את הפרסום לפיו חיזבאללה מאחסן נשק בנמל התעופה בביירות.

ערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח מפי מקורותיו כי “ביירות היא קו אדום שכן כל תקיפה בביירות תיענה על ידי הארגון בתגובה עוצמתית כפליים שישראל לא תוכל לשאת ותתחיל מלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות