הממשלה אישרה: תכנית בשווי 70 מליון ש”ח להגברת תעסוקת חרדים 

הממשלה אישרה את תכניתו של השר יואב בן צור להגברת שיעורי התעסוקה של גברים חרדים בשוק העבודה - בתקציב כולל של 70 מיליון ש"ח לשנת 2024 • השר בן צור: "תיקון היסטורי עבור החברה החרדית, עוד נדבך בפעילות לעמוד ביעד שהממשלה הציבה - 65% שיעור תעסוקה לשנת 2030"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"ד / 23.06.2024 13:29

תכנית להאצת המשק באמצעות שילוב הגברים החרדים בשוק העבודה: הממשלה אישרה היום (ראשון) הצעת מחליטים של שר העבודה יואב בן צור,  בהיקף של 70 מיליון, להגברת שיעורי התעסוקה של גברים חרדים בשוק העבודה, בדגש על עידוד ותמרוץ רכישת השכלה והכשרה איכותית ושילוב בתעסוקה בשכר גבוה.

התכנית, בסיוע שר האוצר בצלאל סמוטריץ, תוביל לרכישת השכלת בסיס באמצעות סבסוד לימודים ופיתוח תכנים מונגשים דיגיטלית.

בנוסף תיישם התכנית הגברת שילוב בהשכלה על תיכונית רלוונטית לשוק העבודה ולמערכת הביטחון באמצעות תכניות הכשרה, תמיכה וליווי.

כמו כן, התכנית תתמוך בהרחבת התמיכה במהלך הלימודים על ידי מנגנון הלוואות מותנות הכנסה, כאשר הקצאת ההלוואות תהא תוך העדפה להכשרות עם תשואה גבוהה מוכחת להשכלה.

שר העבודה יואב בן צור: ״החלטת הממשלה על הגברת התעסוקה לגברים חרדים היא תיקון היסטורי עבור החברה החרדית והיא עוד נדבך בפעילות שלנו לעמוד ביעד שהממשלה הציבה – 65% שיעור תעסוקה לשנת 2030.

“שיעורי התעסוקה והשכר של הגברים החרדים נמוכים באופן משמעותי משיעורם באוכלוסייה הכללית ופערי השכר עומדים על למעלה מ-100%, המחויבות של משרד העבודה להבטיח על שיווניות בשכר בין האוכלוסיות ולמצות את מירב הפוטנציאל של החברה החרדית בתעסוקה איכותית.

“אני מודה ליו״ר ש״ס אריה דרעי על חזונו לחולל מהפך כלכלי בחברה החרדית, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ על השותפות האמיצה ביוזמת התכנית, ומנכ״ל המשרד ישראל אוזן על פועלו לקידום התכנית”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: “בזמן שיש מי שמתמקדים בלזרוע שנאה ופילוג, אנחנו מתמקדים במעשים ולקדם את שצריך לקדם בשותפות והבנה. זה נכון בהגברת תעסוקה וזו הדרך הנכונה גם בנוגע לגיוס חרדים. הגברת שיעור התעסוקה של גברים חרדים בשוק העבודה הוא אינטרס משותף למשק הישראלי, לחברה הישראלית ולמגזר החרדי.

“מיומי הראשון בתפקיד דאגתי לאישור תכניות להגברת תעסוקת חרדים ושילוב בשוק העבודה. אנחנו כמדינה חייבים למצות את כושר העבודה של כל חלקי האוכלוסיה ובכך לחזק את הכלכלה הישראלית. אני מודה לשר בן צור, למנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר ולכלל השותפים בתהליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות