ביבי על משבר משלוחי הנשק: חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים

ראש הממשלה הגיב למתקפות נגדו בעקבות הסרטון שפרסם נגד הממשל: "במשך שבועות ארוכים פנינו בבקשה להאיץ את הקצב" • על הסרטון: " עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק" • "צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"ד / 23.06.2024 12:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) לביקורת שהופנתה כלפיו – לאחר שתקף בסרטון שפרסם את עצירת אספקת החימושים מצד ממשל ביידן.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: “אני מעריך מאוד את התמיכה של הנשיא ביידן והממשל האמריקני בישראל. מאז תחילת המלחמה ארה”ב נתנה לנו תמיכה ברוח ובחומר – באמצעי הגנה ובאמצעי התקפה.

“אבל לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה”ב לישראל”, המשיך נתניהו ופירט: “במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים. עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש – עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור”.

נתניהו הוסיף והסביר מדוע פרסם את הסרטון נגד הממשל: “לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי. עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק. צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ, כפי שקרה כשיצאתי נגד הסכם הגרעין עם איראן, כפי שקרה וקורה כשהתנגדתי פעם אחר פעם להקמת מדינת טרור פלסטינית, וכפי שקורה עכשיו כשאני מתנגד לסיום המלחמה, תוך השארת החמאס על כנו. אבל אני מוכן לספוג התקפות אישיות למען ביטחון ישראל.

“כראש ממשלת ישראל, תפקידי הוא לעשות הכל כדי להבטיח שללוחמים הגיבורים שלנו יהיו מיטב אמצעי הלחימה”.

ראש הממשלה סיפר: “לאור מה ששמעתי ביממה האחרונה, אני מקווה ומאמין שהנושא הזה יגיע לפתרון בזמן הקרוב. אבל אני מבקש להדגיש, ואמרתי זאת גם לידידינו האמריקנים – אמצעי אחד יש לנו והוא תמיד הכריע את הכף: הגבורה והנחישות של הלוחמים שלנו – ועם הנשק הזה אנחנו ננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות