לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב”ם חיזבאללה הבוקר בגליל העליון

מנהיג הימין בהולנד: "מחבלי החמאס, אם אתה פותח במלחמה - אל תתלונן אם אתה מפסיד בה" • במהלך הלילה: מטוסי קרב יירטו בהצלחה כטב"ם שהיה בדרכו לשטח הארץ מכיוון מזרח • כטב"ם של חיזבאאלה יורט ליד משגב, באזור מתקן של רפא"ל • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ז סיון התשפ"ד / 23.06.2024 12:25
היום ה-261 למלחמה I עדכונים שוטפים:

15:30 – לוחם צה”ל נפצע קשה מפגיעת כטב”ם בצפון

לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב”ם הבוקר בגליל העליון ופונה לבית חולים, משפחתו עודכנה.

14:04 – דובר צה”ל על האזעקות בצפון: זוהו כמה מטרות אוויריות שחצו מלבנון – כטב”ם יורט

דובר צה”ל הודיע כי בהמשך להתרעות שהופעלו בין 12:05 ל-12:12 באזור איילת השחר, זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו מלבנון, ובהן כטב”ם שיורט בהצלחה בידי לוחמי ההגנה האווירית. התרעות על ירי רקטות וטילים במרחב דישון הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. בנוסף אותרו כמה נפילות שגרמו לשרפות במספר מרחבים, כוחות הכיבוי פועלים כדי לכבות את השרפות.

13:05 –  שלוש שריפות פרצו בעקבות נפילות ויירוטים בגליל

שלוש שריפות פרצו בעקבות נפילות ויירוטים בגליל. שלושה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה על צלע הר בדישון. ארבעה צוותים בסיוע של קק״ל פועלים בשריפה ביער משגב ומתקרבים להכלה של האירוע. שלושה צוותי כיבוי פעלו באיילת השחר והשיגו שליטה מלאה על השריפה.

12:50 | כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו הלילה למעצר 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

במהלך פעילות בקלקליה שבחטיבת אפרים, הלוחמים עצרו מבוקש והחרימו מעל ל70,000 ש”ח כספי טרור וחומרים להכנת מטענים. במרחב עבוש שבגזרת החטיבה הלוחמים עצרו שני מבוקשים נוספים.

במרחב סינג׳יל שבחטיבת בנימין הכוחות עצרו שני מבוקשים ואיתרו שישה צבאים שחולצו למחסה.

במרחב ראס אל עין שבחטיבת שומרון הכוחות עצרו מבוקש שמסית לטרור. במרחבים בני נעים, דהרייה ודורא שבחטיבת ביהודה עצרו שלושה מבוקשים נוספים.

במרחבים בית אומר ובסעיר שבחטיבת עציון הלוחמים עצרו ארבעה מבוקשים.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

12:50 – חירט וילדרס, מנהיג הימין בהולנד: “מחבלי החמאס, אם אתה פותח במלחמה – אל תתלונן אם אתה מפסיד בה”

חירט וילדרס, מנהיג הימין בהולנד ושותף מרכזי בממשלה הבאה: “ישראל היא ידידתנו ובת בריתנו היקרה. הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. נלחם על קיומה של המולדת היהודית. ‏ולמחבלי החמאס והפלגים הפלסטיניים הרדיקליים אני אומר: אם אתה פותח במלחמה, אל תתלונן אם אתה מפסיד בה”.

12:05 – האלוף במיל’ צ’ייני ימונה לפרויקטור הצפון, האלוף במיל’ רון-טל ימונה לראש מנהלת תקומה

רה”מ בנימין נתניהו הודיע כי החליט למנות את האלוף במילואים יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום, ואת האלוף במילואים אליעזר (צ’ייני) מרום לראש מנהלת הצפון. “אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה”, אמר נתניהו בישיבת הממשלה.

כטב”ם חיזבאללה יורט בהצלחה במרחב מכון לשם, השייך לחברת רפא”ל באזור משגב. ההתרעות שהופעלו ביישובי הצפון נבעו מחשש לשברי המיירט שפגע בכטב”ם. מדובר צה”ל נמסר: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב משגב בשעה 11:24, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כטב”ם שחצה משטח לבנון. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט. התרעה על חדירת כלי טיס עוין לא הופעלה במרחב על פי מדיניות.

11:26 –  לראשונה מתחילת המלחמה: אזעקה ביישובים במועצה האזורית משגב

האזעקות בשל חשש לירי רקטות הופעלו בשורת יישובים במועצה האזורית משגב שמדרום לכרמיאל, בחלקם בפעם הראשונה מאז חודש אוקטובר. על פי תושבים – נשמע יירוט עוד לפני הפעלת ההתרעות.

בצה”ל בודקים האם המטרה יורטה בהצלחה או שמדובר בזיהוי שווא, אין נפגעים. עם זאת, מסתמן יירוט מוצלח של כטב”מ חיזבאללה על ידי כיפת ברזל.

10:20 – דיווח פלסטיני: שני הרוגים כתוצאה מתקיפה ישראלית מצפון לנוסיראת

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על שני הרוגים כתוצאה מתקיפה ישראלית בתחנת החשמל מצפון לנוסיראת, שבמרכז הרצועה.

09:50 – יורט כטב”ם שהיה בדרכו לישראל מכיוון מזרח

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. “הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות”.

09:15 – פעילות צה”ל ברצועת עזה

כוחות צה”ל חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה ופירים במרחב רפיח. במקביל, הכוחות איתרו אמצעי לחימה וחיסלו מחבלים במרכז הרצועה

08:05  – צה”ל תקף מחבלי חיזבאללה לצד תשתיות טרור

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא ועמדת תצפית נוספת במרחב. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלי חיזבאללה שזוהתה במרחב א-טייבה בידי כוחות מיחידה 869.

07:15 – כטב”ם חיזבאללה התפוצץ במרחב בית הלל, אין נפגעים

צה”ל הודיע כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ בשעות הבוקר, כטב”ם חצה מלבנון ונפל במרחב בית הלל. אין נפגעים. במהלך האירוע שוגר מיירט לעבר הכלי, הופעלה התרעה על ירי רקטות וטילים מחשש לנפילת שברי יירוט. האירוע מתוחקר.

06:20 – מיירט שוגר לעבר מטרה באזור הקריות בשל זיהוי שווא

תושבים באזור חיפה והקריות דיווחו על יירוט ללא התרעה במרחב הימי. בצה”ל עדכנו כי שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שזוהתה במרחב הים, סמוך לאזור הקריות, וכי זמן קצר לאחר שיגור המיירט התברר כי מדובר בזיהוי שווא.

04:30 – סנטקום: השמדנו כלי שיט של החות’ים בים האדום

צבא ארצות הברית השמיד שלושה כלי שיט של החות’ים בים האדום. כך הודיע פיקוד המרכז של ארצות הברית (סנטקום).בתוך כך, ארצות הברית מכחישה את הטענות של החות’ים לפיהם הצליחו לפגוע בנושאת המטוסים אייזנהאוור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות