קורונה בישראל: גבר ואישה אושפזו במצב קשה, עלייה במספר מאומתים

70 חולים שנדבקו בנגיף הקורונה מאושפזים כיום בבתי החולים - 14 מהמאושפזים מוגדרים במצב קשה, 13 מהם מונשמים • בית החולים רמב"ם דיווח כי אחד החולים מחובר למכונת 'אקמו' • עם זאת, נתוני התחלואה הנוכחיים רחוקים מאוד מהנתונים שהיו בזמן המגיפה
תמי גיל
י"ז סיון התשפ"ד / 23.06.2024 10:40

במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה עדכנו הבוקר (ראשון) כי גבר בשנות ה-70 לחייו ואישה בשנות ה-60 לחייה מאושפזים במצב קשה עם סיבוכי נגיף הקורונה.

מבית החולים נמסר, כי השניים “מטופלים בטיפול נמרץ נשימתי במרכז הרפואי, כאשר הגבר, שמצבו מוגדר קשה יותר, מחובר למכשיר אקמו (ECMO), התומך בפעילות הלב והריאה”.

ד”ר אסף מילר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי ברמב”ם, אומר כי “מדובר בנתון חריג יחסית לתקופה האחרונה, אם כי עדיין מוקדם להסיק מכך לגבי מגמות שונות”.

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה במספר המאומתים לנגיף הקורונה בישראל. בשבוע שעבר אובחנו בממוצע 77 חולים ביום, עם זאת, במספר החולים שמצבם קשה יש יציבות – והמספר נע בין 10 ל-16.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים היום 70 בני אדם, 14 מהמאושפזים מוגדרים במצב קשה, 13 מהם מונשמים. שלושה מאושפזים במצב בינוני ו-53 קל.

לפי נתוני משרד הבריאות, בסך הכל ברחבי הארץ ישנם 706 חולי קורונה “פעילים”. עם זאת, נתוני התחלואה הנוכחיים רחוקים מאוד מהנתונים שהיו בזמן המגיפה. גם זני המגיפה כיום נחשבים לפחות מסוכנים.

לפי אתר ynet, בעולם נמשכת מגמת העלייה בתחלואה, עדיין ברמות נמוכות ברוב המדינות, כאשר מדינות חדשות הצטרפו למעגל.

ספרד דיווחה על עלייה של כ-30% באשפוזים כתוצאה מקורונה. ארה”ב מדווחת על עלייה של כ-13% במאושפזי טיפול נמרץ  – עלייה קטנה יותר מהשבוע שלפניו. גרמניה מדווחת על עלייה של כ-70% במספר האשפוזים היומי בחודש האחרון. עליות קלות דווחו גם בצ’כיה ובהולנד. לעומתן, קנדה ודנמרק דיווחו על יציבות ברמת תחלואה נמוכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות