בישראל מעריכים: מספר 4 בזרוע הצבאית של חמאס חוסל ב’שאטי’

בישראל גוברת ההערכה כי ראאד סער', ראש אגף המבצעים של ארגון הטרור חמאס, חוסל במהלך תקיפת צה"ל במחנה 'שאטי' • הפלסטינים מדווחים על עשרות הרוגים בתקיפה
חרדים 10
י"ז סיון התשפ"ד / 22.06.2024 23:11

סיכול משמעותי מאד: צה”ל ניסה לחסל היום (שבת) את ראאד סעד, שנחשב למספר 4 בארגון הטרור ברצועת עזה, ומי שמשמש כראש אגף המבצעים של חמאס.

לבשורה הזו תושבי שכונת רמות בירושלים חיכו הרבה זמן

ראאד סעד (אבו מעאד) הותקף במבנה שבו הסתתר והופצץ במחנה הפליטים שאטי – המחנה הגדול שבצפון מערב העיר עזה.

סעד, שלוקח חלק מהותי בקבלת ההחלטות בצמרת הפיקוד של ארגון הטרור, הוא אחד המתכננים העיקריים של מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ואחד האנשים הקרובים ביותר למוחמד דף ויחיא סינוואר.

מתוקף תפקידו, מחזיק סעד במידע מודיעיני רב, מכיר לעומק את תשתית המנהרות, המערך הרקטי ואתרי המסתור שמשמשים את חמאס ומחבליו.

מיד בצאת ישראל מתחומי הרצועה בהתנתקות, ראאד שימש מפקד חטיבת העיר עזה.

בעת התקיפה שהה סעד מעל פני הקרקע, ובישראל מעריכים כי הוא אכן חוסל, אך ממתינים לאימות. לפי הפלסטינים, בעת ניסיון החיסול נהרגו לפחות 42 בני אדם  נוספים.

באם הוא אכן חוסל, מדובר באחד מהסיכולים המשמעותיים של צה”ל במלחמה.

בחודש מרץ חשף צה”ל שכוחותיו עצרו מחבלים בכירים בפשיטה על בית החולים שיפא ברצועה ופרסם קולאז’ של מאות עצורים שעורר שמועות, משום שתמונתו של סעד הופיעה בו. לבסוף, הבהירו  כי סעד לא נמנה עם אותם עצורים.

בין בכירי חמאס שנמצאים על הכוונת של ישראל הם יחיא סינוואר – מנהיג חמאס בעזה, מוחמד סינוואר אחיו של  יחיא, ששימש בעבר כמפקד חטיבת ח’אן יונס של הזרוע הצבאית של חמאס והיה אחד מחוטפיו של גלעד שליט, ומוחמד דף מפקד הזרוע הצבאית של חמאס הנחשב מבוקש בישראל יותר משלושים שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות