השרה לגלנט: ככה רוצים לגייס צעירים חרדים? תוסיפו הי”ד במצבה!

השרה אורית סטרוק הינה ראשונה בממשלה שמשמיעה קול ופונה לשר הבטחון: "תיכנס לעובי הקורה" • גם בכנסת מגובשת 'עצומה' עליה חותמים חברי הכנסת בקריאה לשלטונות צה"ל ומשרד הבטחון לאפשר למשפחה החרדית את הכיתוב הנדרש על גבי המצבה
חרדים 10
ט"ו סיון התשפ"ד / 21.06.2024 15:48

השרה אורית סטרוק פנתה הבוקר לשר הביטחון יואב גלנט בבקשה שיתערב לטובת משפחת יודקין המבקשת להוסיף למצבת בנם הת’ הק’ ישראל יודקין הי”ד שמסר את נפשו בעזה בהגנה על עם ישראל, את המילים ‘הי”ד’.

במכתבה כתבה השרה ”אי-התחשבות בבקשת המשפחה, בקשה שמבטאת את עולם הערכים של החייל שנפל, של משפחתו, ושל ציבור רחב שזו אמונתו – עומדת בסתירה להצהרות צה”ל בדבר נכונותו לייצר תנאי שירות נאותים לאוכלוסיה החרדית, והופכת, לכאורה, את דו”ח שקדי, שנכתב עפ”י בקשתך, לאות מתה”.

‘שלושים’ עם מצבה ריקה כי לא אושר למשפחת יודקין לכתוב הי”ד

ח”כ יוליה מלינובסקי מקדמת ומרכזת עצומה בכנסת בנושא. בינתיים הצטרפו אליה למכתב השר שלמה קרעי, חברי הכנסת: אוהד טל, מיכל וולדיגר, לימור סון הר מלך, ארז מלול, אברהם בצלאל, יונתן משריקי, יוסף טייב, צביקה פוגל, יצחק פינדרוס, צבי סוכות, מיכאל ביטון, ולדימיר בליאק, ומאיר כהן.

אמש עלו בני המשפחה לקבר במלאות השלושים והתקשו להכיל את מראה המצבה החלקה ללא כיתוב בשל סירוב שלטונות הצבא למלא את בקשת המשפחה ולכתוב לצד השם ‘הי”ד’.

הדברים עוררו סערה ציבורית וברשתות החברתיות הופצו תמונות של מצבות עם כיתובים אישיים בהתייחס לאמונות ודרך חיים של אחרים שנהרגו בעת הגנתם.

אחרים נאחזו במקרה זה כדי להציג עוד נקודות מפגש שמהוות צומת עליו יש לגשר בטרם יוכלו חרדים להתגייס לשורות צה”ל. בפניית בני המשפחה לשר הבטחון, הם כתבו: “אנחנו חיים במדינה היהודית היחידה בעולם, ובפרט בתקופה הנוכחית שבה עולה הצורך בגיוס מגזרים ‏מסוימים, יש חשיבות רבה לכבד את הנופלים, את משפחותיהם ואת מצוות ומנהגי העם היהודי על ידי ‏כתיבת האותיות הי”ד על כבודם וקדושת נפילתם. לתדהמתנו גילינו שהרצון לכתוב את האותיות הי”ד עלה כבר על ידי משפחות שכולות רבות מאז מלחמת העצמאות ועד עצם היום הזה, אך מנגד אי הסכמה של משרד הביטחון שעליו אתה אמון לא מאפשרת זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות