אוקראינה: חבר הקהילה בז’יטומיר ותלמיד ‘אור אבנר’ נהרג במלחמה

החייל וואלף (מקסים) בוליגין, חבר הקהילה היהודית בז'יטומיר ובוגר 'אור אבנר', נפל בקרב באוקראינה  • רב הקהילה: "הוא חלק מבשרה של הקהילה, סבתא שלו אשת חינוך ידועה במוסדות שלנו וגם אמו שותפה מלאה בחיים היהודיים" •  מאמצים להביאו לקבר ישראל בבית העלמין המקומי 
נתן פרל
ט"ו סיון התשפ"ד / 21.06.2024 11:15

המלחמה באוקראינה, שנמשכת כבר למעלה משנתיים, ממשיכה לגבות קורבנות – ובהם גם חיילים יהודיים: הקהילה היהודית בעיר ז’יטומיר הודיעה אמש על נפילתו של החייל וואלף (מקסים) בוליגין הי”ד, בוגר מוסדות החינוך ‘אור אבנר’ חב”ד וחבר הקהילה בראשות רב העיר ומערב אוקראינה, הרב שלמה וילהלם.

לבשורה הזו תושבי שכונת רמות בירושלים חיכו הרבה זמן

בוליגין קיבל באחרונה תעודה על הצטיינותו בהפעלת מזל”טים. בעת שהיה בנסיעה מבצעית עלה על מוקש ונהרג.

הרב וילהלם, המכהן כשליח חב”ד: “סבתא שלו אשת חינוך ידועה, ומלווה את מוסדות החינוך שלנו כבר עשרים וחמש שנה, במסירות יוצאת דופן. גם אמו הייתה פעילה מאוד בכל מעגל החיים היהודיים שלנו, משיעורי התורה לנשים ועד פעילויות קהילתיות.

“בגיל צעיר מאוד עבר בוליגין ברית מילה ולאורך כל שנות ילדותו וצעירותו, הוא היה ממש חלק מהנוף ומההווי של הקהילה היהודית שלנו ונטל חלק באופן מיוחד בפעילות שלנו עם הצעירים היהודיים באזור. באופן קבוע, בוליגין היה מגיע להתפלל בבית כנסת”.

הרב וילהלם הוסיף: “תמיד היה גאה ביהדותו. עם תחילת המלחמה, הוא גויס באופן מיידי. בערב יום כיפור האחרון, הוא שוחרר לכמה ימים. כמובן נפגשנו והנחתי לו תפילין. לצערנו הרב, נודע לנו שהוא נהרג במלחמה וכעת אנו עושים הכל בכדי להביאו לקבר ישראל.

“מדובר בנשמה מיוחדת מאוד שגדלה על הברכיים של הקהילה היהודית וזו אבידה גדולה מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות