כך נלכד ‘גנב התכשיטים הסדרתי’ שהטריף בעלי חנויות בירושלים

לא כל הנוצץ זהב: הלקוח שנעצר על ידי הבלשים התגלה כגנב תכשיטים סדרתי ברחבי ירושלים • בחודשים האחרונים גנב במספר הזדמנויות תכשיטים מחנויות  • אמש הוגש נגדו כתב אישום
חיים טוויל
ט"ו סיון התשפ"ד / 21.06.2024 10:55

כתב אישום הוגש לבית המשפט על ידי יחידת התביעות המשטרתית כנגד תושב חולון, בן 60, בגין מספר גניבות תכשיטים מבתי עסק בירושלים ובמרכז הארץ.

לבשורה הזו תושבי שכונת רמות בירושלים חיכו הרבה זמן

הנאשם, שנעצר ביום ראשון השבוע על ידי בלשי המשטרה מירושלים בעיר מגוריו, הועבר לחקירה בתחנת לב הבירה ומעצרו הוארך בבית המשפט לטובת מיצוי חקירתו על מעשיו הפליליים.

מחקירת המקרים ועל פי עובדות כתב האישום עולה, כי בתאריך 10.3 התלונן בעל חנות תכשיטים בעיר העתיקה בירושלים, כי בשלהי חודש פברואר נכנס אל החנות ‘לקוח’ שהתעניין ברכישת תכשיטים. בנוסף, התעניין אותו ‘לקוח’ במחירם של מספר תכשיטים שהוצגו בפניו וטיבם, ככל הנראה במטרה להעריך את שווי התכשיט שהפך יעד לגניבה מצדו.

בשל השעה, החל בעל החנות בפעולות לסגירת העסק תוך שהזמין את ‘הלקוח’ הסקרן לשוב לחנות למחרת.

בשלב זה ניצל הנאשם את התעסקות בעל החנות בפעולות הסגירה, ונטל לרשותו שרשראות ועגילים מכסף וזהב בשווי כספי של אלפי ש”ח, יצא במהרה מהחנות מבלי לפסוח על נשיקה למזוזה – ונעלם.

מאחר ובעל החנות מיהר לסגור אותה, לא הבחין כי סטנד התכשיטים נגנב. רק כעבור מספר ימים הבחין בכך והתלונן במשטרה, שפתחה מיד בחקירה.

במקרה אחר, בשעות הערב של תאריך 14.4, התקבל דיווח במשטרה על גניבת תכשיטים מחנות במרכז העיר ירושלים. למקום הוזעקו שוטרי תחנת לב הבירה. מחקירת המקרה עלה, כי לקוח שנכנס לחנות התעניין ברכישת  תכשיטים שונים.

במהלך שהותו בחנות, ניצל ‘הלקוח’ מצב שבעל החנות ניגש להביא תכשיט בכדי להציג בפניו, הושיט ידו מתחת לזכוכית שולחן התצוגה ונטל לרשותו 10 צמידי זהב בשווי כספי רב הנאמד בעשרות אלפי ש”ח. מיד לאחר מכן עזב את המקום.

בעקבות עזיבתו המפתיעה את החנות, התעורר חשדו של המוכר שדיווח מיד למשטרה. בסריקות שערכו השוטרים, החשוד במעשה לא אותר ונפתחה חקירה.

כחודשיים לאחר מכן, בתאריך 3.6 התלונן בעל חנות תכשיטים במרכז ירושלים כי במהלך חודש אפריל בשעות הצהריים, נכנס ‘לקוח’ אל החנות והתעניין בתכשיטים. כעבור כ-20 דקות יצא ‘הלקוח’ מהחנות אך שב בשנית לאחר מכן, התיישב ושוחח עם המוכר בזמן שהעניק שירות ללקוחות נוספים.

תוך כדי כך, ניצל הנאשם הזדמנות של חוסר תשומת לב ונטל לרשותו שרשרת זהב משובצת יהלומים בשווי כ-8,000 דולר. לאחר המעשה, יצא הנאשם מהחנות ונעלמו עקבותיו, כפי שארע במקרים הקודמים.

גם בעקבות מקרה זה נפתחה חקירה ונעשו מאמצים לאתר את החשוד, שזהותו טרם הייתה ידועה.

התפתחות משמעותית בחקירת המקרים ארעה בעקבות תלונה על מקרה זהה שהתרחש בתחילת החודש באזור ת”א.

בתאריך 6.6 התלוננה בעלת חנות כי יום קודם נכנס אל בית העסק שבבעלותה חשוד שניצל “שעת כושר” ונטל לרשותו מגש טבעות כסף וזהב בשווי אלפי ש”ח ויצא במהרה מהחנות.

בעקבות תלונתה ותמונה ממצלמת האבטחה שבעסק, הצליחו גורמי החקירות והמודיעין במחוז ת”א לחשוף את זהותו של ‘הלקוח’. הנאשם, ומידע אודותיו הועבר גם לתחנת לב הבירה בירושלים, כחלק מחקירת המקרים בבירה.

בשלב זה הוצא צו מעצר בבימ”ש כנגד הנאשם, ובלשי המשטרה הגיעו למקום מגוריו בחולון, שם נעצר והועבר לחקירה.

מעצרו של החשוד הוארך בבימ”ש לבקשת המשטרה וחקירתו מוצתה והבשילה, כאמור, לכדי כתב האישום שהוגש נגדו אתמול, על ידי יחידת התביעות בגין עבירה של גניבה, בארבעת המקרים, זאת לצד בקשה מבימ”ש להורות על המשך מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

סגן ניצב ליאור בן שלום, קצין החקירות והמודיעין בתחנת לב הבירה: “הנאשם כפי הנראה ניצל את חוסר תשומת הלב של בעלי המקום בזמן שהותו באותם בתי העסק, תוך המתנה לרגע המתאים ביותר למימוש הגניבה. במעשיו גרם לנזק כספי רב לאותם עסקים ולא מן הנמנע כי בחר לבצע את מרבית המקרים שלא באזור מחייתו, במטרה להקשות על זיהויו.

לראיה, לאחר שביצע את המעשה במרכז הארץ, הודות לפעולות מודיעין של שוטרי מחוז תל אביב, נחשפה זהותו של הגנב הסדרתי ונפרצה הדרך לאיתור ומיצוי הדין עמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות