הפרשן עמית סגל מותח בביקורת על דובר צה”ל: “מי שאל אותך?” • צפו

הפרשן הפוליטי מתח ביקורת חריפה על דובר צה"ל, דניאל הגרי: "יש מסר מאוד מדאיג שלצבא יש מטרות אחרות למלחמה מכפי שהוגדרו להם על ידי הדרג המדיני" • "יש אובססיה שנכנסה בצבא ההגנה לישראל לחשוב שהוא וממשלת ישראל הם פשוט באותו מקום"
חרדים 10
ט"ו סיון התשפ"ד / 20.06.2024 23:09

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מותח ביקורת קשה על דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, בשל התבטאויותיו בראיונות והאמירה שצה”ל לא יכול להשמיד את הרעיון שנקרא חמאס.

“‫צפיתי בריאיון אתמול, ‫כי הפתיעו אותי הכותרות, ‫ואני לא חושב שמה שנאמר ‫כל כך דומה לכותרות שיצאו. ואני לא אומר זאת לזכותו של דובר צה”ל אלא לחובתו. יש לו עבודה אחת והיא לדברר – ושהמסר יבוא כמו שהוא”, פתח סגל.

“הוא צודק, אי אפשר להרוג רעיון. אבל מי שאל אותך?”, תהה הפרשן. “מישהו הגדיר במטרות המבצע לצה”ל להשמיד את הרעיון שנקרא חמאס? זה לא האירוע. לכן, נשאלת השאלה, מה גורם לדובר צה”ל לבצע את הדבר הזה, שבסופו של דבר מוצא את דרכו לרשתות הטלוויזיה תומכות חמאס בדמות הודאה של הקצין הישראלי המוכר ביותר בעולם הערבי על הכישלון המוחלט? אין לי מושג מה התשובה למעט איזה מין אובססיה שנכנסה בצבא ההגנה לישראל לחשוב שהוא וממשלת ישראל הם פשוט באותו מקום”.

סגל המשיך להסביר: “הטריד אותי שהוא אמר שבקרוב צה”ל יציג לציבור ולדרג המדיני את מה שהושג במלחמה ולאן צריך להמשיך מכאן. סליחה? זה לא עניינכם ולא תפקידכם ואתם לא אמורים להניח את זה לפתחו של הציבור. אתם לא מפלגה, לא מכון מחקר, ולא תנועה”.

לדבריו, “הדבר הזה משתלב גם עם הבולשביזם הרעיוני שאתמול התבטא בניסיון לסתום את הפה של עופר וינטר בזמן שהפרקליטה הצבאית הראשית בעודה במדים נמצאת בפורום שמאלני הקרוי לשכת עורכי הדין שכל כולו מוקדש לביקורת על ממשלת ישראל, בזמן שבשנה שעברה קצינים בשירות מילואים במדים יושבים באולפנים ובשטח ומדברים נגד הממשלה ואיש לא פוצה את פיו.

“אני חושב שיש מסר מאוד מדאיג שלצבא ההגנה לישראל יש מטרות אחרות למלחמה מכפי שהוגדרו להם על ידי הדרג המדיני – שככל שאני יודע ועל אף שיש דבר כזה ואקום – יש גם דבר שנקרא דמוקרטיה. בדמוקרטיה החיילים מצדיעים ומבצעים את מה שאומר להם הדרג המדיני – לא משנה אם זה נתניהו, לפיד, בנט או בן גוריון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות