הורשע בעבירת איומים בגלל מייל ששלח לבית המשפט העליון – וזוכה

במייל ששלח צעיר נורמטיבי ללא עבר פלילי, עם נכות קשה, למזכירות בית המשפט העליון הוא כתב: "הסוף של אסתר חיות והסוף של עוד כלבים כמוכם. בהצלחה במעט הזמן שנשאר לכם" • בית משפט השלום הרשיע אותו, אבל המחוזי זיכה: "'איום' כלפי גוף ציבורי איננו מהווה עבירה"
חרדים 10
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 19:40

בית המשפט המחוזי הפך היום (חמישי) את פסק הדין של בית המשפט השלום, שהרשיע בעבירת איומים ושלח צעיר נורמטיבי ללא עבר פלילי, עם נכות קשה –  לחצי שנת עבודות שירות, בגלל שכתב מייל למזכירות בית המשפט העליון בו כתב, בין היתר: “אהלן בג”ץ זמנכם אוזל”.

לפי דיווח של אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’, השופט אליהו ביתן  שהחליט על זיכוי הנאשם – כתב: “עבירת האיומים דורשת קיומה של נסיבה לפיה האיום הוא כלפי אדם. ‘איום’ כלפי גוף ציבורי איננו מהווה עבירה”.

השופט ביתן דחה לכל אורך פסק הדין את פסק הדין של בית משפט השלום – וכתב: “לטעמי, במקרה זה מן הראוי היה מלכתחילה שלא להגיש כתב אישום נגד המערער. ומכל מקום הרשעת המערער בדין שגויה ויש לבטלה ולהורות על זיכוי המערער”.

עוד כתב השופט ביתן: “בחינת הטקסט מלמדת בבירור שמדובר בהבעת עמדה מבקרת כלפי בית המשפט העליון ולא באיום בפגיעה בכבוד הנשיאה חיות או בשופט אחר של בית המשפט העליון. ​המשפט הפותח את הטקסט – ‘אהלן בג”ץ זמנכם אוזל’, מלמד כי הדברים מופנים ל’בג”ץ’ כגוף ולא לשופט מסוים בו. לנתון זה יש משמעות כפולה. ראשית, הוא תומך בטענה שמדובר בדברי ביקורת ולא באיום”.

השופט הוסיף: “גוף הטקסט – ‘כל חייל שנהרג רק גורם לארגון האוטו אנטישמי הזה שנקרא בג”ץ להתפורר’, מחזק את ההבנה שהפנייה היא לבית המשפט העליון כגוף, ומלמד שהמדובר בביקורת, גם אם בוטה, אך לא באיום. משפט הסיום – ‘הסוף של אסתר חיות והסוף של עוד כלבים כמוכם. בהצלחה במעט הזמן שנשאר לכם’, איננו עומד בפני עצמו והוא קשור לתוכן שבגוף הטקסט ומהווה חלק מהמסר הכללי המבוטא בטקסט”.

את דבריו סיים השופט ביתן באמירה: “הגם שדי בניתוח לשוני פשוט זה של הטקסט ללמד שאין המדובר בתוכן מאיים, הרי שהדברים של המערער בחקירתו במשטרה ובבית המשפט, המרשימים מאוד כדברי אמת כנים, יכולים לשמש מקור נוסף בתהליך פרשנות הטקסט, ויש בהם כדי לסייע בסיווג אופי המסר במכתבו של המערער”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות