אוקראינה בוחנת: הטלת מגבלות כניסה לקראת ראש השנה וזו הסיבה

יוני גרין
|
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 14:10
ישראל הכריזה על שינוי בהוראות הכניסה: כל אזרח חוץ ממדינות שעל-פי ההסכמים עם ישראל אין צורך בויזה – יהיה חייב בפרוצדורה חדשה של אישור נסיעה אלקטרוני • בתגובה – שגריר אוקראינה בישראל מאיים להגביל כניסת ישראלים למדינתו – באותה מתכונת

אוקראינה בוחנת הטלת מגבלות כניסה לקראת ראש השנה – כתגובה לשינוי מדיניות אשרות הכניסה לישראל, עליה הכריזה לשכת האוכלוסין וההגירה.

לבשורה הזו תושבי שכונת רמות בירושלים חיכו הרבה זמן

לאחרונה הכריזה ישראל על שינוי בהוראות הכניסה, כאשר החל מה-1 ביולי 2024 כל אזרח חוץ המבקש להיכנס לישראל ממדינות שעל-פי ההסכמים עם ישראל אין צורך בויזה, יהיה חייב בפרוצדורה חדשה של אישור נסיעה אלקטרוני (Electronic Travel Authorization) בטרם הגעתו לארץ.

בין המדינות שלגבי אזרחיהן חלה ההוראה – גם אוקראינה.

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ’וק, אומר כי בתגובה גם אוקראינה תאלץ להטיל על אזרחים ישראלים המגיעים לאוקראינה מגבלות דומות, אשר עלולות להשפיע על העולים לרגל מישראל לאומן בתקופת ראש השנה.

לישראל ואוקראינה הסכם מדיניות ללא ויזה. למרות זאת מאז תחילת המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, אוקראינים רבים לא הורשו להיכנס לישראל וחלקם אף גורש חזרה לאוקראינה.

לפי האוקראינים, ההחלטה האחרונה בעצם מבטלת את הסכם הויזה עליו סוכם בעבר, ולכן, בהתחשב בהחלטה, אוקראינה מתכננת להחיל מדיניות דומה כלפי אזרחי ישראל על פי עקרון ההדדיות.

המשמעות היא: כל אותם ישראלים שירצו להיכנס לאוקראינה לתקופה קצרה, יחויבו לדאוג למלא את טפסי הנסיעה האלקטרוניים מראש, בטרם הגעתם לאוקראינה כדי שיוכלו להיכנס למדינה.

השגריר מסר כי בשנה שעברה הגיעו לאומן כ-35,000 ישראלים וצופים כי השנה המספרים יהיו גבוהים עוד יותר. כל אלה יחויבו לעבור את הליכי הכניסה הנוספים.

עוד נמסר כי אוקראינה פתוחה לדיאלוג עם הצד הישראלי כדי לדון בשינויים האחרונים במדיניות הנסיעות.