האחראי לניהול משק החשמל: ‘לא יהיה חשמל, אנחנו חיים בפנטזיה’

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, על אספקת חשמל במקרה של מלחמה עם לבנון: "נסראללה יכול להפיל את בקלות את רשת החשמל בישראל • "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר לגור בישראל" • מנכ"ל חברת החשמל: "אמירתו חסרת אחריות ויוצרת פאניקה"
חרדים 10
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 14:02

שאול גולדשטיין, מנכ”ל נגה ניהול מערכת החשמל, התייחס היום (חמישי), בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, לאפשרות של מחסור בחשמל במקרה של מלחמה עתידית בלבנון – ושיגר אזהרה חריפה על המוכנות לתרחיש של מלחמה בצפון. “אנחנו במצב לא טוב ולא מוכנים למלחמה אמיתית”, אמר.

לבשורה הזו תושבי שכונת רמות בירושלים חיכו הרבה זמן

לדבריו, התשובה לשאלה אם החשמל יסופק בישראל בכל מקרה של מלחמה השיב: התשובה היא לא, אבל נסמוך על התושייה הישראלית”.

בתגובה לכאן חדשות, גולדשטיין הבהיר את אזהרתו – ואמר: “אמרתי דברים לא אחראיים, לא הייתי אמור”.

בכנס אמר: “ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו – זה גם היתרון שלנו, אנו מאומנים לעבוד באי. כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי – נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות – אי אפשר לגור בישראל. אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל”.

הוא הוסיף: “יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל אז אחרי 5 שעות אין לי טלפון להתקשר אליו. נגיד שיקבל יונת דואר אחרי 12 שעות, אותו מפקח יגיע לתחנת דלק אבל אין דלק, אף תחנת דלק לא עובדת, בכל תחנה יש תור של 30 קילומטר לפחות, אם לא יותר מזה. אתה בודק את כל התשתיות שלנו – הסיבים האופטיים, הנמלים ולא אכנס לדברים רגישים – אנחנו במצב לא טוב. אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי.

“הצד הטוב הוא שהשקענו המון במיגון, צוות משותף גם עם חברת החשמל. אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל. הוא לא צריך אפילו כטב”מ מצלם, הוא קורא למהנדס חשמל שנה שנייה, שואל אותו איפה הנקודות הכי קריטיות בישראל – הכל נמצא באינטרנט, אני לא אומר את זה כאן אבל כל אחד שנכנס לאינטרנט מגלה זאת”.

לדבריו, “ההכרה במצבנו לא חלחלה. אם המלחמה תידחה בשנה, חמש, עשר שנים – מצבנו יהיה טוב יותר”.

מאיר שפיגלר מנכ”ל חברת החשמל הגיב בחריפות לדברים: “אמירתו של שאול גולדשטיין בדבר חוסר חוסנה של רשת החשמל חסרת אחריות, מנותקת מהמציאות ויוצרת פאניקה בקרב הציבור.

יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת נגה, שמאז כניסתו לתפקיד נסוגה לאחור – וזה בלשון מרוסנת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות