טלי גוטליב: בן גביר חייב לשבת בקבינט – גם אני צריכה לשבת שם

חברת הכנסת מהליכוד התייחסה למשבר הפוליטי ולדרישת השר לביטחון לאומי לשבת בקבינט המצומצם: "הרמטכ"ל הדגול הזה הוכיח כישלון קולוסאלי" • על דובר צה"ל: "הם צוחקים עלינו, תמונה של הגרי בכל ערוצי התקשורת הערבים. איך אתה מעז לדבר ככה בזמן מלחמה, מי שמך?"

חרדים 10
י"ד סיון התשפ"ד / 20.06.2024 13:24

חברת הכנסת טלי גוטליב, שהודחה מוועדת החוקה, התייחסה בריאיון שהעניקה היום (חמישי) לרדיו 103FM למשבר הפוליטי ולדרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשבת בדיוני הקבינט המצומצם.

לבשורה הזו תושבי שכונת רמות בירושלים חיכו הרבה זמן

“אני חושבת שאיתמר בן גביר חייב לשבת בקבינט, אני חושבת שלא יכול להיות מצב שכל מי שיושב בקבינט מסכים על הכול פה אחד”, אמרה.

למה הוא חייב לשבת בקבינט?

גוטליב: “גם אני צריכה לשבת בקבינט לצורך העניין, ואני אישה ואני לא יכולה להגן עלייך בשדה הקרב, אבל אני מבינה מאוד מאוד… אני מדברת על הניסיון, לא על מי שלחם או לא לחם. לא הניסיון, עם כל הכבוד של הרמטכ”ל, הוא היה אמור למנוע את תופת 7 באוקטובר. בן גביר יודע לשאול שאלות חשובות טובות.

“זה שאין לי עבר צבאי לא אומר שאני לא מבינה מעולה את האתוס של האויב. לא אומר כשצדקתי כשאמרתי כל מיני דברים על שיטות לחימה ודרכי לחימה? תפסיקו, אנחנו יודעים לצבור ידע, אנחנו יודעים מה עומד לפנינו, אנחנו שואלים שאלות תבוניות. אני לא רוצה שבקבינט יהיו רק אנשי צבא. ‘המלך הוא עירום’ יודע להגיד רק ילד קטן.

“אני לא יכולה לפתח אקדח ולא רובה, אבל אני יודעת להגיד איך האויב רואה אותך”, הוסיפה. “האויב מבין הפסד רק אם פוגעים לו באדמה. זה האתוס הפלסטיני: ‘אל ארד’. תפגעי לו באדמה, הוא ירגיש שהוא יפסיד, הוא ייכנע. לא אמרתי שאני או איתמר נפתח טנק או פצצה. אנחנו מביאים לשולחן ידע אדיר והבנה גדולה. אם היו שומעים לדעתי, היו שמים מצור על עזה”.

גוטליב הסבירה מה לדעתה היה צה”ל צריך לעשות בתחילת המלחמה: “היינו צריכים בתחילת המלחמה להרעיש את כל עזה בארטילריה, לשלוח טילי יריחו. אני לא מדברת על טיל כימי, אלא על ארטילריה שהייתה מרסקת את צפון הרצועה. אחרי שאנסו את בנותנו ורוצחים אותנו, היינו צריכים לעשות משהו מופרע שיחזיר את הרתיעה”.

לדבריה, “הרמטכ”ל הדגול הזה הוכיח כישלון קולוסאלי צבאי בהיערכות 7 באוקטובר, על מה את מדברת?  מי הוא שיעז להגיד למישהו ‘אתה לא יודע’?

“הרצי הלוי הודיע על הפסקת אש כשאני קוברת אחד עשר מחייליי. הוא גם לא נתן דין וחשבון לקבינט כשהוא שקל לעשות מבצע לשחרור חטופים בתחילת המלחמה, והוא החליט שלא. הצבא בונה תכניות לחימה בצורה שנראית לו. הרמטכ”ל חושב שזה בסדר שתהיה לחימת גרילה במקום ארטילריה מהאוויר. זה לא מעניין אותי שאני לא לוחמת, אני לא מוכנה שיהיה מלכוד ידני של החיילים שלי, במקום ארטילריה מהאוויר”.

בהמשך מתחה ביקורת על דבריו של דובר צה”ל כי אי אפשר לחסל את חמאס: “אין אדם בממשלה הזו שלא חושב בכל רגע נתון על טובת העם הזה, על השבתם של חטופינו בדרכים שאין לכם אפילו מושג איזה עומק של חשיבה ועשייה שאי אפשר לחשוף אותן, ובחשיבה אמיתית איך אנחנו שוברים את המשוואה של ניצחון על אויבינו. אין שאלה שהכאב הוא אדיר.

“אני מצפה מכל מי שאכפת לו וחפץ חיים במדינה הזאת להשמיע קולות אחרים. חמאס וסינוואר המרצחים שטבחו והתעללו בנו, איך העולם עושה להם גלוריפיקציה? איך העולם לא מבין שגם בעזה יש אנשים שתומכים בחמאס? איך העולם מעז לרגע לחשוב שצריך לתת כוח לעזתים? איך אפשר להכניס להם וופלה או מים או קמח, שיחזירו לנו קודם את החטופים.

“במקום לשדר ניצחון ושהחיילים שלנו הם עזי רוח ועושים כל מה שצריך, כל מה ששומעים פה זה תעמולה תבוסתנית שמשחקת לידיים של האויב. אם תפתחו את ערוצי התקשורת של ארגוני הטרור הם שומעים אותנו. הם שומעים את דובר צהל אומר שאי אפשר לחסל את חמאס. הם צוחקים עלינו. תמונה של הגרי בכל ערוצי התקשורת בערבית. איך אתה מעז לדבר ככה בזמן מלחמה, מי שמך?”

ח”כ גוטליב הסבירה את עמדה באשר לחוק הרבנים שנגנז: “לשמחתי הרבה, נתניהו בסוף קיבל את עמדתי. זה אמנם עלה לי בענישה פרלמנטרית, בתדרוכים נגדי מול הבייס הימני. אני מוכנה לספוג את הכול כי אני חושבת שחוק הרבנים – אסור לגעת בו בזמן המלחמה. יש חקיקה רבה שהעברנו לטובת המילואמניקים והחיילים והעלאת התקציב וכל מה שקשור למלחמה בכלל, אנחנו לא דנים בחוקים חסרי חשיבות בזמן המלחמה, אמרה.

“אמנם ש”ס אומרת שיש צורך במינוי רבנים, ואני יודעת שזה בא לשרת אלמנט אישי של אריה דרעי שרוצה למנות את האח שלו לרב ראשי. אמרתי לנתניהו שאף אחד לא יעז להפיל קואליציה בגלל חוק הרבנים, כי מצביעי ש”ס הם אנשי ימין.

“העיפו אותי הרבה פעמים. כשלא הסכמתי להסיר מועמדות מהוועדה למינוי שופטים, קיבלתי ענישה פרלמנטרית כבדה ביותר. הפעם הענישו אותי באבחת רגע, זה בסדר. בדין הרציפות בסופו של דבר הצבעתי בעד כי היה לי עדיף לא להיענש ולצאת מוועדת החוץ והביטחון, בעיקר שחוק הגיוס נמצא בוועדה הזו, ונביא אותו לכלל הסכמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות